
Den 17 april startar Pressbyråns årliga glasskampanj ihop med GB Glace. Fram till den 7 maj säljs alla styckglassar från GB Glace till halva priset.
För elfte året i rad arrangerar Pressbyrån och GB Glace en kampanj med halva priset på all styckglass. Nytt för i år är att hela kartonger kan köpas till halva priset från de cirka 100 butiker som är anslutna till Uber Eats.
– Glassfesten på Pressbyrån erbjuder alla möjligheter att prova säsongens glassnyheter samtidigt som kampanjen går hand i hand med vårt syfte; glass, glädje och gemenskap. Samarbetet med Pressbyrån har blivit en efterlängtad start på glassommaren som vi hoppas ska uppfylla konsumenternas förväntningar, säger Victoria Gelmanovska, nordisk marknadschef för GB Glace.
Förra året köpte varannan kund en glass under glasskampanjen som i år pågår i tre veckor fram till den 7 maj.
– Nu när glassvädret äntligen är här är vi stolta över att för första gången vara en del av Pressbyråns traditionsenliga glasskampanj. I år kan vi nämligen erbjuda glassugna Pressbyrån-kunder möjligheten att enkelt få kartonger av glass hemlevererade inom 30 minuter, säger Fredric Dahlblom, tf Sverigechef för Uber Eats.