Santa Marias kryddor får utmärkelse för exceptionell smak

PUBLICERAD: 12 april 2023
UPPDATERAD: 13 april
Foto: Pressbild

Santa Marias kryddor Tellicherry Svartpeppar och Kardemumma får högsta rankingen, 3 stjärnor, av International Taste Institute.

Superior Taste Award delas ut av International Taste Institute till mat- och dryckesprodukter i ett blint smaktest, utfört av över 200 av världens erkänt bästa kockar och sommelierer. Alla jurymedlemmar är noggrant utvalda och har uppmärksammats genom kocktävlingar eller toppinstitut såsom Le Guide Michelin. Produkterna bedöms utifrån första intryck, smak, utseende, arom och textur och kan totalt få 3 stjärnor, som är den högsta rankingen.

Santa Marias kryddor Tellicherry Black Pepper och Kardemumma får båda 3 stjärnor av juryn.

Juryns kommentarer
Santa Maria Tellicherry Black Pepper (Extra fine Selection): ”En utsökt peppar med både frisk och kryddig smak. De lite söta aromerna är mycket tilltalande.”

Santa Maria Kardemumma: ”En förträfflig produkt av hög kvalitet, med intensiv smak och den typiska aromen av nymald kardemumma.”

– Vi är oerhört glada och stolta över erkännandet från International Taste Institute. Med Santa Marias sortiment vill vi erbjuda kryddor och kryddmixer av högsta kvalitet, med fokus på hållbarhet genom hela värdekedjan, och den här utmärkelsen visar att det verkligen är skillnad på kryddor och kryddor, säger Maite Creixell, Head of Global Brand & Portfolio på Paulig, företaget bakom varumärket Santa Maria.

Läs vidare

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623

Ica Sverige storsatsar på svenska tomater

Ica Sverige har inlett ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka andelen svenskodlade tomater i sina butiker året om.
ICA

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623