Circle K ska bli en tydligare matdestination

PUBLICERAD: 6 april 2023
UPPDATERAD: 13 april
Foto: Pressbild

Circle K utvecklar utbudet på sina flaggskeppsstationer med matinfluenser från hela världen samt en ny konditoridel.

För att skapa kundupplevelser utöver det vanliga inledde Circle K tidigare i år arbetet med det nya konceptet Flaggskeppsstationer. Nu tar man nästa kliv och utökar matutbudet med influenser från hela världen samt introducerar en konditoridel med färska paninis och bakverk på samtliga flaggskeppsstationer.

– Med våra nya flaggskeppsstationer öppnar sig helt nya möjligheter för oss att bli en tydligare matdestination. Där kan vi experimentera och vara kreativa. Det är ett rent nöje att driva utvecklingen av vårt matutbud just nu och jag vågar påstå att det vi nu skapar spelar i en helt annan liga än hur det sett ut historiskt i branschen, säger Stefan Andréasson, Sr Category Manager Food på Circle K.

Även barnen får en ny meny bestående av klassiska rätter, såsom pannkaka, köttbullar med mos och nuggets – samt den lite överraskande maträtten ”Bulldog”.

– Eftersom vi är bäst på korv så kunde vi inte motstå att leka med konceptet korv med bröd, och lanserar nu Bulldog – det vill säga köttbullar i bröd. Kanske lite knasigt, men det är precis den typen av kreativitet vi nu har möjlighet att testa. Vi vill verkligen se till att alla får en bra matupplevelse hos oss, säger Anna Pehrson, Category manager för varm mat på Circle K.

Korvsortimentet utökas med fler vegokorvar, toppings och tillbehör, dessutom fortsätter samarbetet med Pizza Hut att expandera och kommer att finnas på samtliga flaggskeppsstationer.

Läs vidare

Glass – det ultimata unnet om svenskarna får bestämma

Glass toppar listan över svenskarnas favoriter när det kommer till att unna sig.
Blåbärsglass-PM-glassrapport

Foodora och Tele2 börjar med drönarleveranser

Efter en framgångsrik testfas rullar foodora och Tele2 ut drönarleveranser i Värmdö och Gustavsberg.
1V9A7894

Coops medlemmar: Priset inte avgörande för kött

Svenskt ursprung är nästan fem gånger så viktigt som priset när det ska handlas kött, enligt Coops medlemmar.
kött

Alkoholfri öl slår nytt rekord

2024 blev ett rekordår för alkoholfri öl i Sverige – och Carlsberg Sverige stod för nära 80 procent av ökningen.
Unknown

Senaste nytt

Glass – det ultimata unnet om svenskarna får bestämma

Glass toppar listan över svenskarnas favoriter när det kommer till att unna sig.
Blåbärsglass-PM-glassrapport

CandyKing presenterar vårens nyheter

CandyKings lanserar nio nya godisbitar, tre av dem kan bara plockas hos CandyKing
Pressbild1_Liggande

Tre nya premiumjuicer från God Morgon

God Morgon lanserar tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning.
master_Juice_3

Foodora och Tele2 börjar med drönarleveranser

Efter en framgångsrik testfas rullar foodora och Tele2 ut drönarleveranser i Värmdö och Gustavsberg.
1V9A7894