Circle K utvecklar utbudet på sina flaggskeppsstationer med matinfluenser från hela världen samt en ny konditoridel.
För att skapa kundupplevelser utöver det vanliga inledde Circle K tidigare i år arbetet med det nya konceptet Flaggskeppsstationer. Nu tar man nästa kliv och utökar matutbudet med influenser från hela världen samt introducerar en konditoridel med färska paninis och bakverk på samtliga flaggskeppsstationer.
– Med våra nya flaggskeppsstationer öppnar sig helt nya möjligheter för oss att bli en tydligare matdestination. Där kan vi experimentera och vara kreativa. Det är ett rent nöje att driva utvecklingen av vårt matutbud just nu och jag vågar påstå att det vi nu skapar spelar i en helt annan liga än hur det sett ut historiskt i branschen, säger Stefan Andréasson, Sr Category Manager Food på Circle K.
Även barnen får en ny meny bestående av klassiska rätter, såsom pannkaka, köttbullar med mos och nuggets – samt den lite överraskande maträtten ”Bulldog”.
– Eftersom vi är bäst på korv så kunde vi inte motstå att leka med konceptet korv med bröd, och lanserar nu Bulldog – det vill säga köttbullar i bröd. Kanske lite knasigt, men det är precis den typen av kreativitet vi nu har möjlighet att testa. Vi vill verkligen se till att alla får en bra matupplevelse hos oss, säger Anna Pehrson, Category manager för varm mat på Circle K.
Korvsortimentet utökas med fler vegokorvar, toppings och tillbehör, dessutom fortsätter samarbetet med Pizza Hut att expandera och kommer att finnas på samtliga flaggskeppsstationer.