Coops medlemmar får handla billigare frukt och grönt

PUBLICERAD: 28 mars 2023
UPPDATERAD: 30 mars
Foto: Coop

Med start på torsdag 30 mars sänker Coop priserna på färska grönsaker, frukt och bär med 12 procent. Med sänkningen vill Coop hjälpa sina medlemmar att få ner kostnaderna på en kategori som är viktig för folkhälsan.

Mer än 3,8 miljoner Coop-medlemmar får nu tillgång till lägre priser på grönsaker, frukt och bär. De sänkta priserna gäller för Coops medlemmar i alla Coopbutiker och online från torsdag 30 mars och hela april månad ut. Under perioden kommer alla färska frukter, grönsaker och bär att sänkas med 12 procent. Sänkningen motsvarar slopad moms på livsmedel. Eventuella kampanjer som ger ännu lägre priser på samma varor ersätter prissänkningen så att medlemmarna alltid får det bättre priset.

– Den här satsningen gör vi för att hjälpa våra medlemmar att få ner sina kostnader för frukt och grönsaker. Samtidigt fortsätter vi diskussionerna med våra leverantörer och vi kommer att genomföra fler aktiviteter framåt. Vi ser att flera råvaror gått ner i pris och vi förväntar oss prissänkningar från våra leverantörer. Bedömningen just nu är att vi kommer att se sänkta priser inom vissa kategorier framöver, säger Marie Nygren, vd i Coop Sverige.

– Det här är en investering som vi gör här och nu för att våra medlemmar alltid ska kunna göra en bra affär hos Coop. Eftersom vi är en konsumentkooperation är det våra medlemmar som är våra ägare och därmed dem som vi prioriterar när vi investerar i vårt erbjudande.

Senaste nytt

Hon blir Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Hanna Bellner blir ny chef för jordbruks- och medlemsfrågor för Arla i Sverige. Hon har arbetat på Arla i mer än 15 år, senast som chef för säljkåren mot dagligvaruhandeln.
6b3ca06b-790a-4660-a3dc-9e245880730a-w_960
Hon blir Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Kryddig julsenap från Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtats julsenap får i år smak av den nordafrikanska kryddblandningen Ras el hanout.
RAO1069682_01
Kryddig julsenap från Apotek Hjärtat

Julöl 2025: Hantverk, hållbarhet och nya smaker

Inför julen 2025 ser Sveriges Bryggerier en tydlig trend mot hantverk, hållbarhet och smakinnovationer.
Festive beer on a Christmas table.
Julöl 2025: Hantverk, hållbarhet och nya smaker

Nytt och klassiskt julgodis från Fazer

Fazers julsortiment är en blandning av klassiker och nyheter – från krispiga praliner till kex med pepparkakssmak.
fazer (kopia)
Nytt och klassiskt julgodis från Fazer

Läs vidare

Hon blir Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Hanna Bellner blir ny chef för jordbruks- och medlemsfrågor för Arla i Sverige. Hon har arbetat på Arla i mer än 15 år, senast som chef för säljkåren mot dagligvaruhandeln.
6b3ca06b-790a-4660-a3dc-9e245880730a-w_960
Hon blir Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Julöl 2025: Hantverk, hållbarhet och nya smaker

Inför julen 2025 ser Sveriges Bryggerier en tydlig trend mot hantverk, hållbarhet och smakinnovationer.
Festive beer on a Christmas table.
Julöl 2025: Hantverk, hållbarhet och nya smaker

Mats Liedholm till FoodDrinkEuropes styrelse

Det är nu klart att Mats Liedholm, vd på Fazer Sverige, är med i styrelsen för branschorganisationen FoodDrinkEurope.
liedholm
Mats Liedholm till FoodDrinkEuropes styrelse

Trendbrott för norrländsk mjölkproduktion

Efter flera år av nedgång ser mjölkproduktionen i Norrland nu ut att ha vänt. "Ett trendbrott" konstaterar Norrmejerier.
_MG_
Trendbrott för norrländsk mjölkproduktion