Stacky’s knyter avtal med Svensk Cater

PUBLICERAD: 8 mars 2023
UPPDATERAD: 9 mars

Stacky’s veganska produkter har sedan starten sålts direkt till konsument via egen e-handel. De serveras även på ett antal privata och offentliga restauranger runtom i Sverige. Nu breddar bolaget tillgängligheten tillsammans med grossisten Svensk Cater.

Stacky’s produkter görs av havre, svart böna, morot, gul lök, kikärtsmjöl, rapsolja och kryddpasta. De innehåller inga tillsatser och imiterar inte kött. Stacky’s finns i två olika former, en kvadratisk skiva samt som färs, i tre olika smaker.

”Tillsammans med Svensk Cater breddar vi Stacky’s tillgänglighet och tar ytterligare ett steg på uteätarmarknaden. Ett spännande spår som även funkar bra tillsammans med allt som sker inom det offentliga just nu”, säger Mårten Göthberg, försäljningschef på Stacky’s.

Svensk Cater är en av Sveriges ledande grossister för uteätarmarknaden med 16 lager från norr till söder. Sortimentet omfattar såväl kända varumärken, som produkter från lokala producenter.

”Det känns helt rätt i tiden att kunna erbjuda våra kunder Stacky’s. Extra kul är det såklart att några kunder i Skåne redan hoppat på tåget, bland annat St Gertrud Konferens i Malmö”, säger Desirée Pettersson, marknadsansvarig för Svensk Cater i Malmö.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312