Haugen-Gruppen ny distributör för Kullabygdens Musteri

PUBLICERAD: 7 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


Kullabygdens Musteri AB har valt att utse Haugen-Gruppen AB Sverige till exklusiv distributör på den svenska marknaden för dagligvaruhandeln och food service.

Haugen-Gruppen AB Sweden ansvarar för försäljning, distribution samt viss marknadsföring av Kullabygdens Musteris varumärken Kullamust och Mustly.

”Kullabygdens Musteri har under många år träget arbetat med varumärket Kullamust och nu också nyheten Mustly. Vi är övertygade om att detta är rätt steg att ta för Kullamusts fortsatta expansion samtidigt som vi kommer att lansera Mustly brett under 2023. I och med samarbetet med Haugen-Gruppen, en aktör med gott renommé inom hela Norden, får vi en partner med rikstäckande bearbetning i alla kanaler, Retail, Food Service, Servicehandel och Hard Discount, som kan ta vårt sortiment till nästa nivå”, säger Peter Carlsson, VD för Kullabygdens Musteri AB.

Läs vidare

Weber ökar kontrollen och flexibiliteten

Weber, särskilt känt för sina stycknings- och förpackningslinjer för livsmedel, höjer digitaliseringsnivån och tillför ett antal nyheter till sina förpackningslinjer.
weber_labelx

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Änglamarks pastaförpackningar byter från plast till papper

Coop ska spara 300 ton plast om året genom att byta ut plasten i Änglamarks pastaförpackningar till papper.
coop

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Saveggys växtbaserade barriär ska ersätta plast på gurkor

Saveggy har ingått ett partnerskap med odlarna.se inför lanseringen av sin ätbara, växtbaserade skyddsbarriär på gurkor.
abcaeec2-9b15-4924-8b2d-88cc77c7b482(1)

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2