Thomas Isaksson blir ny chef för Lantmännen Cerealia

PUBLICERAD: 1 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari

Thomas Isaksson blir ny chef för Lantmännen Cerealia den 1 mars.

Thomas Isaksson tillträder som chef för Lantmännen Cerealia från och med den 1 mars 2023. Han efterträder Magnus Kagevik, VD och koncernchef Lantmännen, som har agerat tillfälligt i positionen sedan augusti 2022.

Thomas Isaksson, som är från Finland, har arbetat inom Lantmännen som VD på Vaasan sedan 2015 och bland annat som affärsområdeschef för Lantmännen Unibakes färskbrödsaffär. Tidigare har han arbetat på bland annat Cloetta i olika kommersiella och ledande roller.

”Det är glädjande att kunna meddela att Thomas Isaksson tillträder rollen som chef för Lantmännen Cerealia. Thomas har de senaste åren gjort ett utmärkt arbete inom Unibake och Vaasan, och jag är övertygad om att han med sitt goda ledarskap och gedigna erfarenhet från både Lantmännen och övrig livsmedelsindustri är rätt person att leda Cerealia framåt. Det är också positivt att vi ännu en gång kan internrekrytera till en ledande position”, säger Magnus Kagevik, Lantmännens VD och koncernchef.

I sin nya roll kommer Thomas Isaksson att ingå i Lantmännens koncernledning och rapportera till Magnus Kagevik.

”Jag vill tacka för förtroendet att leda Cerealia, och ser fram emot att fortsätta utveckla affären tillsammans med alla kollegor och medarbetare. Cerealia har många starka produkter och varumärken, och jag ser stora möjligheter på vägen framåt. Samtidigt vill jag också tacka alla kollegor på Vaasan och Unibake för allt gott samarbete de senaste sju åren. Det har varit en fantastisk resa och jag känner mig komfortabel att nu ge stafettpinnen vidare”, säger Thomas Isaksson.

Senaste nytt

Mats Liedholm till FoodDrinkEuropes styrelse

Det är nu klart att Mats Liedholm, vd på Fazer Sverige, är med i styrelsen för branschorganisationen FoodDrinkEurope.
liedholm
Mats Liedholm till FoodDrinkEuropes styrelse

Frukost med smak av julkola eller pepparkaka?

Skånemejerier presenterar årets julprodukter: Nyheten Vaniljyoghurt med smak av julkola och den återkommande Pepparkaksfilen.
jul-lanseringar_16-9
Frukost med smak av julkola eller pepparkaka?

Trendbrott för norrländsk mjölkproduktion

Efter flera år av nedgång ser mjölkproduktionen i Norrland nu ut att ha vänt. "Ett trendbrott" konstaterar Norrmejerier.
_MG_
Trendbrott för norrländsk mjölkproduktion

Höstnyheter på PBX: Svampkaffe och insektssnacks

Pressbyrån PBX lanserar flera höstnyheter – från svampkaffe och kakaofria chokladkakor till insektsbaserat snacks.
PBX Nyheter
Höstnyheter på PBX: Svampkaffe och insektssnacks

Läs vidare

Designbyrån Silvers nya podd: "Lättillgänglig fackbok"

”Som en lättillgänglig fackbok”. Så vill designbyrån Silver att deras nya podd. Siver Brand Talks, ska uppfattas.
Silver_Podd_ep1_2x
Designbyrån Silvers nya podd: ”Lättillgänglig fackbok”

Wasa lanserar ny visuell identitet

Wasas uppdaterade design ska ge ett mer distinkt och enhetligt uttryck, bättre anpassat till dagens konsumenter.
wasax
Wasa lanserar ny visuell identitet

GØLs nya design lyfter fram hantverket

Danish Crowns varumärke GØL lanserar nya förpackningar för korv, salami och salamisnacks. En mer transparent design lyfter fram hantverket bakom produkterna.
GÖL-ny design1
GØLs nya design lyfter fram hantverket

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med KAJs deltagande på Eurovision Song Contest.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om