Nick's utmanar med tre nya chokladkakor

PUBLICERAD: 18 januari 2023
UPPDATERAD: 21 februari


Efter flera år av produktutveckling kan Nick’s lansera tre nya chokladkakor.

Hazelnut crunch är en silkeslen mjölkchoklad med rostade hasselnötter. Almond sea salt är en fyllig mörk choklad med mandelbitar och havssalt, som dessutom är vegansk. Caramel crunch är en sammetslen mjölkchoklad med knapriga karamellbitar. Liksom alla Nick’s produkter är de nya chokladkakorna fria från tillsatt socker, gluten och palmolja.

De pastelliga färgerna på förpackningarna är inspirerade av en sommarhimmel, vilket ska symbolisera glädje, frihet och energi

”Chokladkakekategorin domineras av stora varumärken som behöver utmanas när det gäller förpackning och innehåll. Vår förhoppning är att folk kommer att byta ut sin traditionella choklad mot vår av olika anledningar. I slutändan handlar allt om smak och vi tror att vi har knäckt koden för att vara godare och hälsosammare”, säger Nicks VD Stefan Lagerqvist.

Nick’s premiumchoklad säljs exklusivt online, både styckevis, 75 gram, och i ett mix-pack med alla tre smaker.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland