Madelene Enarsson tillträder som VD för Dalsspira mejeri

PUBLICERAD: 16 augusti 2022
UPPDATERAD: 21 februari

|Madelene Enarsson.

Madelene Enarsson har utsetts till ny VD för Dalsspira mejeri. Hon är sedan februari 2022 försäljnings- och marknadschef för Dalsspira. 

Madelene Enarsson tillträder sin nya tjänst omgående och efterträder Mikael Olsson som lämnar bolaget. I samband med VD-bytet genomför Dalsspira en omorganisation som ett led i en större kraftansträngning att minska bolagets förlust och nå lönsamhet. Bolaget kommer i närtid att genomföra en genomlysning för att identifiera potentiella besparingsmöjligheter. Som ett led i omorganisationen slutar Malin Jakobsson som vice VD men kommer vara kvar i bolaget för att säkra en trygg överlämning.

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden