Vi bjuder på halva entrékostnaden till Biofach i Nürnberg

PUBLICERAD: 24 maj 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Var med när branschen samlas i Nürnberg, den 26 – 29 juli 2022 för specialeventet Biofach Summer Edition. Biofach är världens största mässa för ekologiska livsmedel och arrangeras parallellt med Vivaness, en av de mest etablerade mässorna för naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård.

På Biofach presenteras senaste nytt från den ekologiska branschen och det är här väldens inköpare och producenter möts. Här erbjuds förutom de senaste produkterna och trenderna även nätverkande med branschkollegor och ett stort utbud av seminarier under högaktuella teman som ”Organic. Climate. Resilence.”

Livsmedelsnyheter.se har fått möjlighet att erbjuda 50 procent rabatt på entrén till Biofach/Vivaness. Med koden BIOSUMMER22SE erbjuds du att köpa entrékort till mässans alla dagar för 44,50 euro i stället för 89 euro. Antalet rabatterade biljetter är begränsat, så vänta inte med att köpa din biljett på:

https://www.biofach.de/en/discover-diversity

Kontakta mässans representant i Sverige, Trade Fair Agency AB, info@tradefairagency.se för mer information om BIOFACH 2022 eller för att få fördelaktigt erbjudande om hotellrum.

Mer info finns på http://www.biofach.de

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623