Solskensfil för norra Sverige

PUBLICERAD: 6 maj 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Maj månad är full av vårtecken och ett av dem har på senare år blivit Solskensfil från Norrmejerier som kommer på tillfälligt besök varje år. I år återkommer förra årets favorit, Vattenmelon, i gott sällskap av den nya smaken Äpple/Citron/Vanilj som hittas i de norrländska matbutikerna från och med måndag vecka 19.

”Våra Solskensfiler har blivit ett efterlängtad och uppskattat vårtecken på norrlänningarnas frukostbord. Förra året gjorde Vattenmelon stor succé och därför låter vi den återvända i år igen, tillsammans med den nya smaken Äpple/Citron/Vanilj som för tankarna till en riktigt god Lemon Curd”, säger Johannes Eriksson, Innovationsansvarig Mejeri.

Årets Solskensfiler är härligt krämiga och kommer i extra färgglada, lekfulla och somriga förpackningsdekorer. De säljs i begränsad volym från och med måndag v.19 i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Fakta: Norrmejerier Solskensfil
Norrmejerier Solskensfil är gjorda på 100% norrländsk mjölk. De har en fetthalt på 2,7% och finns i två smaker, Vattenmelon & Äpple/Citron/Vanilj.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1