Barilla Al Bronzo för en intensiv pastaupplevelse

PUBLICERAD: 28 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Barilla lanserar en ny familj av bronsvalsade pastaprodukter med robust karaktär och rik struktur för en intensiv pastaupplevelse. Barilla Al Bronzo tillverkas genom metoden ”Lavorazione grezza” vilket betyder att pastan är bronsvalsad och pressas genom mikrograverade bronsstycken vid tillverkningen. Detta ger pastan sin unika struktur och gör den även mer elastisk. Nya Barilla Al Bronzo är bärnstensgul till färgen samt gjord av noga utvalt durumvete av hög kvalitet med ett proteininnehåll på 14 procent.

I Sverige lanseras fem pastaformer av Barilla Al Bronzo: Spaghetti, Linguine, Fusillioni, Mezzi Rigatoni & Tortiglioni.

För att markera att Al Bronzo är ett unikt pastasortiment frångår Barilla sin klassiska blå färg och väljer en intensivt röd färg för Barilla Al Bronzo. Pastakartongen är grov, i likhet med innehållet, och gjord av återvinningsbart papper.

Läs vidare

Kronfågel lanserar krispiga Chicken Nuggets Spicy

Kronfågels ätklara nyhet Chicken Nuggets Spicy kombinerar krispig tempura med smaker från chili, peppar och persilja.
kronfågel

Ökat intresse för meze – nya lanseringar från Salakis

Skånemejeriers varumärke Salakis lanserar Labneh och Ayran för att möta den ökande efterfrågan på meze.
Salakis

Skånemejeriers julklassiker är tillbaka

Skånemejerier presenterar årets julprodukter med smak av pepparkaka och kardemumma: Bravo Vinter, Pepparkaksfil och Vaniljyoghurt Pepparkaka.
Unknown

Skogaholm lanserar Julruta med smak av pepparkaka

Skogaholm Julruta är ett mjukt portionsbröd på tillfälligt besök med en pepparkakssmak som ska ge extra mycket julkänsla.
julruta

Senaste nytt

Livsmedelskonsumtionen: Mindre mjölk och mer kyckling

Svenskarnas mjölkkonsumtion har mer än halverats sedan 1980. Samtidigt har konsumtionen av fjäderfäkött mer än fyrdubblats
julrecept 3

Fler svenskar vill äta nyttigt på restaurang

Fler svenskar efterfrågar nyttigare restaurangmat men att få är beredda att betala för merkostnaden. Det visar rapporten FOOD-Barometer.
iStock-875478012

Husmanskosten får sin egen dag

Den 26 februari har utsetts till Husmanskostens dag. Initiativtagare är Pontus Frithiof, tillsammans med White Guide och Gastronomiska Akademin
husmans

Svenskarnas intresse för bakning ökar

94 procent av svenskarna bakar minst en gång per år och 67 procent varje månad. Det visar Dr. Oetkers senaste Bakrapport.
dr oetker