LikeMeat-produkterna kända från Max nu i större förpackning

PUBLICERAD: 18 mars 2022
UPPDATERAD: 21 februari


LikeMeats Crispy Nuggets och Crispy No Chicken Burger – två produkter på MAX Burgers meny – lanseras vecka 11 i frysen på ICA och City Gross, och blir därmed tillgängliga hos alla svenska retailkedjor. LikeMeats produkter är ett alternativ till kyckling och passar alla från veganer till köttälskande flexitarianer.

”Vi lanserade förra året LikeMeats produkter i dagligvaruhandeln på Coop och Axfood och det blev direkt en succé. Vi är övertygade om att succén kommer att fortsätta nu när produkterna även finns på ICA och City Gross – dessutom i större förpackningar som passar hela familjen”, säger Kieran Youngman, General Manager, Nordics på Livekindly Collective.

Han fortsätter:

”Det är extra roligt att göra en produkt som redan är så älskad tillgänglig för fler personer vilket också är strategiskt viktigt för oss för att nå vårt mål som företag: Att göra växtbaserat till det nya normala”.

LikeMeat är ett av de marknadsledande varumärkena inom växtbaserat på sin hemmamarknad Tyskland. De förvärvades 2020 av Livekindly Collective, det snabbväxande globala växtbaserade bolaget som numera även äger svenska Oumph!

”Crispy No Chicken Burger och Crispy Nuggets är två alternativ till kött och kyckling som varken tummar på smak eller kvalitet. Vårt mål har varit att hitta en produkt som både kycklingälskare och personer som inte äter kött kan njuta av och det tycker jag vi lyckats med, säger Jonas Mårtensson”, chefskock på MAX.

LikeMeats Crispy Nuggets lanseras i en 300 grams förpackning med rekommenderat pris på 39,90 och Crispy No Chicken Burger kommer i en förpackning om 360 gram med rekommenderat pris på 49,90. Båda produkterna lanseras nu i frysdisken på ICA och City Gross. Produkterna är sojabaserade, milt kryddade, riktigt saftiga med en smarrigt krispig yta.

Om LikeMeat

LikeMeat är en av de ledande producenterna av växtbaserade köttalternativ i Tyskland och som en del av LIVEKINDLY Collective har de ett globalt uppdrag att göra växtbaserad mat till det nya normala.

LikeMeat grundades 2013 och finns i flera europeiska länder samt i USA.

För LikeMeat handlar det inte bara om att skapa en ersättning för kött – det handlar om att göra fantastisk mat som smakar bra. LikeMeats produkter är GMO-fria såväl som fria från gluten och mejeriprodukter. De är enkla att tillaga och innehåller mycket protein och fiber. De är också bättre för planeten. Ingen regnskog skövlas för LikeMeats sojabönor. För mer information besök www.likemeat.com

Läs vidare

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Felix lanserar hybridköttbulle med ärta och nötfärs

I Fellix nya hybridköttbulle har hälften av nötköttet ersatts med ärtprotein.
artikel-felix-notkottbulle-arta-potatis-brunsas-1600x1000

Kaffesump bryggs till kombucha

Pressbyråns living lab PBX och dryckesföretaget ICHA lanserar ICHA Kombucha Chai Coffee Grounds bryggd på kaffesump.
ICHA COFFEE GROUNDS (003)

Arla Jörd – växtbaserat av svensk havre

Arla lanserar sex växtbaserade produkter av havre under varumärket Jörd.
Skärmavbild 2024-02-15 kl. 15.42.57

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623