LikeMeat-produkterna kända från Max nu i större förpackning

PUBLICERAD: 18 mars 2022
UPPDATERAD: 21 februari


LikeMeats Crispy Nuggets och Crispy No Chicken Burger – två produkter på MAX Burgers meny – lanseras vecka 11 i frysen på ICA och City Gross, och blir därmed tillgängliga hos alla svenska retailkedjor. LikeMeats produkter är ett alternativ till kyckling och passar alla från veganer till köttälskande flexitarianer.

”Vi lanserade förra året LikeMeats produkter i dagligvaruhandeln på Coop och Axfood och det blev direkt en succé. Vi är övertygade om att succén kommer att fortsätta nu när produkterna även finns på ICA och City Gross – dessutom i större förpackningar som passar hela familjen”, säger Kieran Youngman, General Manager, Nordics på Livekindly Collective.

Han fortsätter:

”Det är extra roligt att göra en produkt som redan är så älskad tillgänglig för fler personer vilket också är strategiskt viktigt för oss för att nå vårt mål som företag: Att göra växtbaserat till det nya normala”.

LikeMeat är ett av de marknadsledande varumärkena inom växtbaserat på sin hemmamarknad Tyskland. De förvärvades 2020 av Livekindly Collective, det snabbväxande globala växtbaserade bolaget som numera även äger svenska Oumph!

”Crispy No Chicken Burger och Crispy Nuggets är två alternativ till kött och kyckling som varken tummar på smak eller kvalitet. Vårt mål har varit att hitta en produkt som både kycklingälskare och personer som inte äter kött kan njuta av och det tycker jag vi lyckats med, säger Jonas Mårtensson”, chefskock på MAX.

LikeMeats Crispy Nuggets lanseras i en 300 grams förpackning med rekommenderat pris på 39,90 och Crispy No Chicken Burger kommer i en förpackning om 360 gram med rekommenderat pris på 49,90. Båda produkterna lanseras nu i frysdisken på ICA och City Gross. Produkterna är sojabaserade, milt kryddade, riktigt saftiga med en smarrigt krispig yta.

Om LikeMeat

LikeMeat är en av de ledande producenterna av växtbaserade köttalternativ i Tyskland och som en del av LIVEKINDLY Collective har de ett globalt uppdrag att göra växtbaserad mat till det nya normala.

LikeMeat grundades 2013 och finns i flera europeiska länder samt i USA.

För LikeMeat handlar det inte bara om att skapa en ersättning för kött – det handlar om att göra fantastisk mat som smakar bra. LikeMeats produkter är GMO-fria såväl som fria från gluten och mejeriprodukter. De är enkla att tillaga och innehåller mycket protein och fiber. De är också bättre för planeten. Ingen regnskog skövlas för LikeMeats sojabönor. För mer information besök www.likemeat.com

Läs vidare

Zetas pinsafamilj växer

Zeta lanserar Mini Pinsa för en person som en uppföljare till originalet Zeta Pinsa samt tre nya pinsasåser.
Pinsa samlingsbild liggande

Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

Ridderheims lanserar tunt skivade italienska charkprodukter i konsumentförpackning och byter även design.
Unknown-1

Blossa 2024 har smak av rökig whisky och tång

I Blossa 2024 blandas klassiska glöggkryddor med rökig whisky och en salt förnimmelse av sjö och hav.
Blossa-2024_bild-PRM

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Senaste nytt

Sämre lönsamhet trots högre matpriser

Prisökningarna på livsmedel har inte lett till ökad lönsamhet för livsmedelsbranscherna, visar en ny analys från SCB.
Carl Eckerdal_Chefekonom_Livsmedelsforetagen_Kostnadskris_EMV

Kravs nya produktpris: Go Organic Award

Krav lanserar priset Go Organic Award, som går till en produkt som inspirerar konsumenter till att köpa mer ekologiska varor.
Go Organic Award Web_PrM 1000x500

Xoma avbryter listningen

Algföretaget Xoma avbryter listningsprocessen på Spotlight Stock Market AB.
983f65487ecc62ad_org

SLU lanserar dataspel om matens miljöpåverkan

Elevers kunskaper om matens miljöpåverkan är låg. Nu har forskare vid SLU tagit fram ett dataspel som ska öka kunskaperna.
klimatspelet_logga