Gordon Delivery lanserar kylda paketskåp ute på stan

PUBLICERAD: 17 december 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Varje månad får en halv miljon svenskar som handlar sin mat på nätet sina varor hemlevererade av Gordon Delivery. Nu lanserar företaget tjänsten Gordon Pickup, kylda paketskåp ute på stan, dit kunder som e-handlar kan få sin mat levererad.

Tjänsten Gordon Pickup lanseras i samarbete med Coop Butiker & Stormarknader och kommer först att testas på platser runtom i Stockholm. Kunder som beställer mat via Coops hemsida kan välja Gordon Pickup bland leveransalternativen. Först ut med nya skåp är områdena Telefonplan och Skrapan på Södermalm.

”Coop har ett starkt online-erbjudande och den senaste tiden har vi vuxit mer än branschen. Nu tar vi nästa steg i erbjudandet till våra medlemmar och kunder med en lösning som både ökar flexibiliteten, förenklar vardagen och gör att vi kommer ännu närmare våra kunder”, säger Meta Persdotter, VD för Coop Butiker & Stormarknader.

Skåpen består av totalt 40 rymliga luckor, 28 luckor för kylda varor och tolv för frysta. I de största luckorna ryms tre matkassar. Tjänsten gör det möjligt för kunder som e-handlar sin mat att hämta varorna i ett kylt skåp på en tid och plats som de själva väljer.

Under pandemin har allt fler konsumenter upptäckt fördelarna med att handla mat online – inte minst hos Coop som slagit e-handelsindex 20 månader i rad. Tillsammans med möjligheterna till hemleverans ger de kylda paketskåpen kunderna ytterligare flexibilitet i vardagen.

”På Gordon Delivery är vi fast beslutna om att leverera branschledande lösningar inom last mile-logistik för att ge våra kunder konkurrensfördelar, ökad förutsägbarhet och ett högre värde. Med Gordon Pickup som komplement till hemleveranser gör vi det enklare för människor att få ihop livspusslet”, säger Ali Ghoce, Gordon Deliverys grundare och VD.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623