Italienska nyheter från premiumkonceptet Coop Gourmet

PUBLICERAD: 23 april 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Intresset för olika matkulturer ökar i takt med att fler lagar mer mat hemma, inte minst det klassiska italienska köket. En nyckel till bra vardagslyx är festlig mat med hög kvalitet som både passar i vardagen och till fest, men det får gärna vara lättlagat. Vad passar då bättre under en italiensk afton än en riktigt god färskpasta tillsammans med en krämig tomatsås.

”Matglädje och råvaror av högsta kvalitet kännetecknar det italienska köket. Därför är jag extremt glad att vi nu kan erbjuda våra kunder och medlemmar smakupplevelser med högsta fokus på god smak och kvalitet till en konkurrenskraftig prisnivå. På så sätt kan fler få uppleva den njutning som det italienska köket ger och dessutom med en tillagningstid på under tio minuter”, säger Åsa Wickholm, chef för Coops egna varumärken.

Den färska pastan kommer i varianter av två bandpastor och fyra fyllda pastor med bland annat ricotta och Karljohansvamp och buffelmozzarella D.O.P., basilika och tomat. Pastasåserna finns i två varianter, en classico och en smaksatt med mascarpone och pecorino. Den förgräddade pizzabotten är stenugnsbakad på napolitanskt vis och kommer i 2-pack.

Färsk pasta:

Coop Gourmet Pappardelle 250g, 19:50 kr
Coop Gourmet Tonnarelli 250g, 19:50 kr
Coop Gourmet Ravioli Karl Johan 250g, 33:95 kr
Coop Gourmet Mozzarella & Basilika 250g, 33:95 kr
Coop Gourmet Parline Parmigiano Reggiano 250g, 33:95 kr
Coop Gourmet Parline Prusciutto 250g, 33:95 kr

Pastasås:

Coop Gourmet färsk pastasås Classico 300g, 29,95 kr
Coop Gourmet färsk pastasås Mascarpone 300g, 29,95 kr
Pizzabotten förgräddad

Coop Gourmet förgräddad pizzabotten 2-pack 480g, 39:95 kr

Läs vidare

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Senaste nytt

Änglamarks pastaförpackningar byter från plast till papper

Coop ska spara 300 ton plast om året genom att byta ut plasten i Änglamarks pastaförpackningar till papper.
coop

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Saveggys växtbaserade barriär ska ersätta plast på gurkor

Saveggy har ingått ett partnerskap med odlarna.se inför lanseringen av sin ätbara, växtbaserade skyddsbarriär på gurkor.
abcaeec2-9b15-4924-8b2d-88cc77c7b482(1)

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2