Ny mild apelsinjuice utan fruktkött från God Morgon

PUBLICERAD: 4 mars 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu utökar God Morgon sitt sortiment med en mild apelsinjuice helt utan fruktkött, Mild Orange. Ett tillskott till frukostbordet som passar hela familjen, både vuxna och barn.

God Morgon Mild Orange är en bäst-i-test* vinnande apelsinjuice med en mild smak utan fruktkött, som består av 100% pressade apelsiner, odlade på gårdar som uppfyller särskilda krav på hållbarhet.

”God Morgon är mest kända för sina juicer med fruktkött. Så därför känns det extra roligt att kunna presentera ett alternativ utan fruktkött. Dessutom har nya Mild Orange gjorts på apelsiner med lägre syrlighet och får därför en mildare smak som passar extra bra till barnen”, säger Ida Kjelledal, Brand Manager, God Morgon.

Mild Orange är pressad på apelsiner från gårdar med extra fokus på hållbarhet. Detsamma gäller alla konventionella apelsinjuicer från God Morgon. Alla gårdar som levererar apelsiner till God Morgon måste efterleva kraven kring hållbara odlingsmetoder. Företagets mål är att all produktion av frukt- och grönsaksjuicer, puréer och koncentrat ska vara hållbart odlade 2030.

I samband med lanseringen av Mild Orange vill God Morgon även uppmana konsumenter att vara med och bidra till en mer hållbar framtid genom att samla olika initiativ under hashtagen #godmorgontillsammans.

”Mild Orange är ett bra val för den som vill bidra till att göra hållbara val och göra något gott för världen vi lever i. I samband med lanseringen och den lekfulla designen på förpackningen vill vi på ett naturligt sätt lyfta ett viktigt ämne och skapa samtal som vi hoppas ska engagera hela familjen”, säger Ida Kjelledal.

*Smaktest av apelsinjuicer utan fruktkött med fem konkurrerande varumärken. Utfört av Norstat i september 2020 med 200 konsumenter.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1