Ny mild apelsinjuice utan fruktkött från God Morgon

PUBLICERAD: 4 mars 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu utökar God Morgon sitt sortiment med en mild apelsinjuice helt utan fruktkött, Mild Orange. Ett tillskott till frukostbordet som passar hela familjen, både vuxna och barn.

God Morgon Mild Orange är en bäst-i-test* vinnande apelsinjuice med en mild smak utan fruktkött, som består av 100% pressade apelsiner, odlade på gårdar som uppfyller särskilda krav på hållbarhet.

”God Morgon är mest kända för sina juicer med fruktkött. Så därför känns det extra roligt att kunna presentera ett alternativ utan fruktkött. Dessutom har nya Mild Orange gjorts på apelsiner med lägre syrlighet och får därför en mildare smak som passar extra bra till barnen”, säger Ida Kjelledal, Brand Manager, God Morgon.

Mild Orange är pressad på apelsiner från gårdar med extra fokus på hållbarhet. Detsamma gäller alla konventionella apelsinjuicer från God Morgon. Alla gårdar som levererar apelsiner till God Morgon måste efterleva kraven kring hållbara odlingsmetoder. Företagets mål är att all produktion av frukt- och grönsaksjuicer, puréer och koncentrat ska vara hållbart odlade 2030.

I samband med lanseringen av Mild Orange vill God Morgon även uppmana konsumenter att vara med och bidra till en mer hållbar framtid genom att samla olika initiativ under hashtagen #godmorgontillsammans.

”Mild Orange är ett bra val för den som vill bidra till att göra hållbara val och göra något gott för världen vi lever i. I samband med lanseringen och den lekfulla designen på förpackningen vill vi på ett naturligt sätt lyfta ett viktigt ämne och skapa samtal som vi hoppas ska engagera hela familjen”, säger Ida Kjelledal.

*Smaktest av apelsinjuicer utan fruktkött med fem konkurrerande varumärken. Utfört av Norstat i september 2020 med 200 konsumenter.

 

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org