Hösten 2020 bytte Shahab Norbakhsh läsken mot olivolja och halloumi. Shahab Norbakhsh arbetade tidigare som Learning & Development Manager på Coca-Cola och börjar nu bli varm i kläderna som försäljningschef på familjeföretaget Fontana.
”Det känns fantastiskt att få in Shahabs gedigna erfarenhet av dagligvaruhandeln i företaget. Nu tar vi ett samlat grepp där han har övergripande ansvar för försäljningen i dagligvaruhandeln och på Foodservice samt nya marknader. Det är extra roligt att kunna anställa flera duktiga människor i dessa tider”, säger Loizos Papadopoulos, VD på Fontana Food.
Shahab Norbakhsh säger att han finner stor inspiration i Fontanas historia, som har präglats av entreprenörskap och en genuin kärlek till mat.
”Idag är Fontana ett välkänt och älskat varumärke, tack vare produkter av högsta kvalitet och medarbetare som med stort intresse, hjärta och engagemang dagligen arbetar för att skapa mervärde både för våra kunder och konsumenter. Det gör mig väldigt optimistisk och hoppfull inför framtiden och övertygad om att tillsammans med våra medarbetare och kunder kunna fortsätta skapa tillväxt och en godare värld för alla.”
Fontana har nyligen även rekryterat Fredrik Ortlied som Key Account Manager för Axfood och Coop. Han kommer närmast från tjänsten som försäljningschef och senior KAM på Svegro.