Fontana värvar försäljningschef från Coca-Cola

PUBLICERAD: 26 november 2020
UPPDATERAD: 21 februari

Shahab Norbakhsh är ny försäljningschef på Fontana.

Hösten 2020 bytte Shahab Norbakhsh läsken mot olivolja och halloumi. Shahab Norbakhsh arbetade tidigare som Learning & Development Manager på Coca-Cola och börjar nu bli varm i kläderna som försäljningschef på familjeföretaget Fontana.

”Det känns fantastiskt att få in Shahabs gedigna erfarenhet av dagligvaruhandeln i företaget. Nu tar vi ett samlat grepp där han har övergripande ansvar för försäljningen i dagligvaruhandeln och på Foodservice samt nya marknader. Det är extra roligt att kunna anställa flera duktiga människor i dessa tider”, säger Loizos Papadopoulos, VD på Fontana Food.

Shahab Norbakhsh säger att han finner stor inspiration i Fontanas historia, som har präglats av entreprenörskap och en genuin kärlek till mat.

”Idag är Fontana ett välkänt och älskat varumärke, tack vare produkter av högsta kvalitet och medarbetare som med stort intresse, hjärta och engagemang dagligen arbetar för att skapa mervärde både för våra kunder och konsumenter. Det gör mig väldigt optimistisk och hoppfull inför framtiden och övertygad om att tillsammans med våra medarbetare och kunder kunna fortsätta skapa tillväxt och en godare värld för alla.”

Fontana har nyligen även rekryterat Fredrik Ortlied som Key Account Manager för Axfood och Coop. Han kommer närmast från tjänsten som försäljningschef och senior KAM på Svegro.

Senaste nytt

Ny forskning om åkerböna

Hannah Ohm vid SLU har kartlagt genetiken bakom viktiga egenskaper hos åkerbönan och lagt grunden för förädling av nya nordiska sorter.
åkerbönor

Arvid Nordquist hyllar biologisk mångfald

Arvid Nordquists Sommarkaffe 2025 är en hyllning till Rainforest Alliances arbete för hållbar odling och biologisk mångfald.
ARVI_005_Sommarkaffe_700x350px

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx