No Fairytales grönsakstortilla lanseras brett på Coop

PUBLICERAD: 2 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari

|

Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.

No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.

”Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag”, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. ”Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter”.

No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1