No Fairytales grönsakstortilla lanseras brett på Coop

PUBLICERAD: 2 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari

|

Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.

No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.

”Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag”, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. ”Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter”.

No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.

Läs vidare

Zetas pinsafamilj växer

Zeta lanserar Mini Pinsa för en person som en uppföljare till originalet Zeta Pinsa samt tre nya pinsasåser.
Pinsa samlingsbild liggande

Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

Ridderheims lanserar tunt skivade italienska charkprodukter i konsumentförpackning och byter även design.
Unknown-1

Blossa 2024 har smak av rökig whisky och tång

I Blossa 2024 blandas klassiska glöggkryddor med rökig whisky och en salt förnimmelse av sjö och hav.
Blossa-2024_bild-PRM

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Senaste nytt

Sämre lönsamhet trots högre matpriser

Prisökningarna på livsmedel har inte lett till ökad lönsamhet för livsmedelsbranscherna, visar en ny analys från SCB.
Carl Eckerdal_Chefekonom_Livsmedelsforetagen_Kostnadskris_EMV

Kravs nya produktpris: Go Organic Award

Krav lanserar priset Go Organic Award, som går till en produkt som inspirerar konsumenter till att köpa mer ekologiska varor.
Go Organic Award Web_PrM 1000x500

Xoma avbryter listningen

Algföretaget Xoma avbryter listningsprocessen på Spotlight Stock Market AB.
983f65487ecc62ad_org

SLU lanserar dataspel om matens miljöpåverkan

Elevers kunskaper om matens miljöpåverkan är låg. Nu har forskare vid SLU tagit fram ett dataspel som ska öka kunskaperna.
klimatspelet_logga