No Fairytales grönsakstortilla lanseras brett på Coop

PUBLICERAD: 2 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari

|

Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.

No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.

”Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag”, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. ”Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter”.

No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland