No Fairytales grönsakstortilla lanseras brett på Coop

PUBLICERAD: 2 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari

|

Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.

No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.

”Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag”, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. ”Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter”.

No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2