Efter att No Fairytales produkter blivit en stor succé i Holland lanserades företagets produkter i Sverige 2018 under en kortare tid med begränsad distribution. Nu har No Fairytales färska grönsaksbaserade tortillas gjort succé i flera europeiska länder och återlanseras i Sverige i 400 Coopbutiker.
No Fairytales har skapat en helt egen kategori inom tortillas genom att ersätta hälften av innehållet med färska grönsaker. Produkterna lanserades kort redan 2018 men får nu en bred distribution i Sverige genom Coopbutiker över hela landet.
”Genom våra tortillas har vi revolutionerat tortillakategorin på alla tänkbara sätt, det vill säga med mer smak, färg, fibrer och näring samtidigt som kalorimängden minskat. Hälsoaspekten ligger precis i linje med vad vi ser att konsumenter vill ha idag”, säger matentreprenören Bernadette Kooijman som grundat No Fairytales. ”Att produkterna lanseras stort på Coop är fantastiskt och vi är glada över att fler svenskar får möjlighet att upptäcka våra produkter”.
No Fairytales tortillas kommer i två olika smaker gjorda på 45 procent färska grönsaker i form av morötter samt röd paprika och chili. Färgen får de naturligt från grönsakerna och produkten är en kylvara med sju veckors hållbarhet. Priset är cirka 25 kronor per förpackning.