God Morgon lanserar vitaminfyllda nyheter

PUBLICERAD: 8 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


I höst presenterar God Morgon® en helt ny juiceserie med två funktionella juicer: Berry Protect och Sun Power.
”Nyheterna innehåller naturligt hälsosamma frukter och bär samt vitaminer som bidrar till en normal funktion av immunförsvaret. De smakar dessutom lika gott som våra vanliga juicer”, säger Maria Engelbrekts, Brand Manager, God Morgon.

Intresset för hälsosam mat som förebygger framtida hälsoproblem och bidrar till framtida generationers hälsa är stort bland svenska konsumenter (Nielsen Covid-19 report 2020, ICA Framtidsrapport 2019). De nya juicerna från God Morgon består av 100% frukt. De är fyllda med vitaminer, solmogna frukter och bär som gör gott för kroppen. Från start kommer två härliga varianter som kommer finns ute i svenska butiker i september.

Den solgula, kraftfulla God Morgon Sun Power är en blandning av pressad och solmogen apelsin, äpple, morot och yuzu samt vitamin C och D. Juicen får sin citruskaraktär från apelsin och yuzu – en frukt som smakar som en blandning av mandarin och grapefrukt och ger en god och rund smak. Vitaminerna bidrar till ett normalt fungerande immunförsvar(EFSA, European Food Safety Authority).

Den mjuka och lugnande God Morgon Berry Protect är en blandning av pressat äpple, blåbär, hallon och acerola samt vitamin C och E. Smaken är mjuk, frisk och bärig. Vitaminerna bidrar till ett normalt fungerande immunförsvar samt för att skydda cellerna från oxidativ stress (EFSA, European Food Safety Authority).

”God Morgon har varit en del av den svenska morgonrutinen sedan slutet av 70-talet. Därför känns det spännande och viktigt att vi på God Morgon nu tar steget att även hjälpa våra konsumenter till en mer hälsosam morgondag”, säger Maria Engelbrekts.

Nya God Morgon Sun Power och God Morgon Berry Protect lanseras v.37 hos ICA och City Gross. Cirkapris 26,90 kr för 0,85 liter. Flaskan ingår i svenska pantsystemet.

 

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna Sjömatspriset 2025

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd