God Morgon lanserar vitaminfyllda nyheter

PUBLICERAD: 8 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


I höst presenterar God Morgon® en helt ny juiceserie med två funktionella juicer: Berry Protect och Sun Power.
”Nyheterna innehåller naturligt hälsosamma frukter och bär samt vitaminer som bidrar till en normal funktion av immunförsvaret. De smakar dessutom lika gott som våra vanliga juicer”, säger Maria Engelbrekts, Brand Manager, God Morgon.

Intresset för hälsosam mat som förebygger framtida hälsoproblem och bidrar till framtida generationers hälsa är stort bland svenska konsumenter (Nielsen Covid-19 report 2020, ICA Framtidsrapport 2019). De nya juicerna från God Morgon består av 100% frukt. De är fyllda med vitaminer, solmogna frukter och bär som gör gott för kroppen. Från start kommer två härliga varianter som kommer finns ute i svenska butiker i september.

Den solgula, kraftfulla God Morgon Sun Power är en blandning av pressad och solmogen apelsin, äpple, morot och yuzu samt vitamin C och D. Juicen får sin citruskaraktär från apelsin och yuzu – en frukt som smakar som en blandning av mandarin och grapefrukt och ger en god och rund smak. Vitaminerna bidrar till ett normalt fungerande immunförsvar(EFSA, European Food Safety Authority).

Den mjuka och lugnande God Morgon Berry Protect är en blandning av pressat äpple, blåbär, hallon och acerola samt vitamin C och E. Smaken är mjuk, frisk och bärig. Vitaminerna bidrar till ett normalt fungerande immunförsvar samt för att skydda cellerna från oxidativ stress (EFSA, European Food Safety Authority).

”God Morgon har varit en del av den svenska morgonrutinen sedan slutet av 70-talet. Därför känns det spännande och viktigt att vi på God Morgon nu tar steget att även hjälpa våra konsumenter till en mer hälsosam morgondag”, säger Maria Engelbrekts.

Nya God Morgon Sun Power och God Morgon Berry Protect lanseras v.37 hos ICA och City Gross. Cirkapris 26,90 kr för 0,85 liter. Flaskan ingår i svenska pantsystemet.

 

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX