Gilles Pepparkaksfigurer en nyhet inför julen

PUBLICERAD: 27 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Årets pepparkaksnyhet – GILLE Pepparkaksfigurer är en stark uppföljare till framgångssagan GILLE Mini Pepparkakshus, som samlade många familjer inför julens pyssel förra året. I år tillkommer bland annat tomtar och snögubbar som gör alla Sveriges pepparkakeland mer levande och spännande!

”Engagemanget från både konsumenter och handel var fantastiskt när vi lanserade GILLE Mini Pepparkakshus förra året”, berättar Camilla Tuvesson, Marketing Manager på Continental Bakeries North Europe AB i Åsljunga.

”GILLE tillförde ett mervärde i form av familjepyssel, även för de små, till pepparkakskategorin. Något som målgruppen älskade. Det vet vi på grund av alla mejl, positiva kommentarer på sociala medier, inskickade bilder, telefonsamtal och förfrågningar. Även butikerna byggde upp egna pepparkakeland för att inspirera sina kunder”, avslutar Camilla.

GILLE driver nu det kreativa segmentet vidare med ytterligare en pepparkaksnyhet som gör det ännu roligare att bygga julens alla pepparkakeland. En vacker blå burk med 7 granar, 2 tomtegubbar, 2 tomtegummor 2 snögubbar kan nu bjudas in till pysselkalaset! Totalt 13 figurer som monteras och dekoreras med var och ens egen fantasi!

Precis som GILLE Mini Pepparkakshus är tomtegubbar, tomtegummor och snögubbar försedda med hål så att de går att hänga i granen eller exempelvis fönstret.

Pepparkakorna är bakade i Sverige med rapsolja och bygger på ett recept som fått toppbetyg i flera smaktester tidigare år.

Nyheten finns ute i butik med start från vecka 37.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org