Paulig relanserar Risenta och presenterar samtidigt en ny serie frukostmüslis med högt innehåll av nötter, fröer, frukt och bär – utan tillsatt socker.
Risentas nya frukostmüslis lanseras med en kampanj utifrån en ny varumärkesplattform, som ska ge varumärket en mer inspirerande personlighet och bidra till att växa kategorin. Kampanjen ”No more hangry mornings” utmanar trista hälsoideal och lägger fokus på positiv inspiration kring god och hälsosam mat gjord på bra råvaror. Kampanjen kommer att gå i TV, print, digitalt, utomhus, via event, influencers, PR samt ha ett starkt och modernt uttag för butik.
”På Paulig, som äger Risenta-varumärket, har vi högt satta mål vad gäller att erbjuda hälsosamma produkter och vi vet att våra konsumenter vill äta nyttigt, men också gott. Vi vill underlätta genom att leverera produkter som smakar riktigt gott och samtidigt är bra för kroppen”, säger Christopher Westerberg, Head of Portfolio på Paulig Group.
Produkterna kommer ut i butik vecka 34 i en ny återförslutningsbar papperspåse och är, i likhet med alla Risentas produkter, 100 procent klimatkompenserade.
• Risenta Mandel Aprikos (nyhet) – den fruktigaste av alla müslis
• Risenta Äpple Quinoa (nyhet) – fylld med äpple och krispig quinoa
• Risenta Mandel Hasselnöt – nötig müsli med crunch
• Risenta Kokos Hasselnöt – med rostade kokosflakes och hasselnötter
• Risenta Crispy Tranbär – krispig, söt och syrlig. Toppad med dinkelpuffar