“No more hangry mornings” – ny kampanj från Risenta

PUBLICERAD: 12 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Paulig relanserar Risenta och presenterar samtidigt en ny serie frukostmüslis med högt innehåll av nötter, fröer, frukt och bär – utan tillsatt socker.

Risentas nya frukostmüslis lanseras med en kampanj utifrån en ny varumärkesplattform, som ska ge varumärket en mer inspirerande personlighet och bidra till att växa kategorin. Kampanjen ”No more hangry mornings” utmanar trista hälsoideal och lägger fokus på positiv inspiration kring god och hälsosam mat gjord på bra råvaror. Kampanjen kommer att gå i TV, print, digitalt, utomhus, via event, influencers, PR samt ha ett starkt och modernt uttag för butik.

”På Paulig, som äger Risenta-varumärket, har vi högt satta mål vad gäller att erbjuda hälsosamma produkter och vi vet att våra konsumenter vill äta nyttigt, men också gott. Vi vill underlätta genom att leverera produkter som smakar riktigt gott och samtidigt är bra för kroppen”, säger Christopher Westerberg, Head of Portfolio på Paulig Group.

Produkterna kommer ut i butik vecka 34 i en ny återförslutningsbar papperspåse och är, i likhet med alla Risentas produkter, 100 procent klimatkompenserade.

• Risenta Mandel Aprikos (nyhet) – den fruktigaste av alla müslis
• Risenta Äpple Quinoa (nyhet) – fylld med äpple och krispig quinoa
• Risenta Mandel Hasselnöt – nötig müsli med crunch
• Risenta Kokos Hasselnöt – med rostade kokosflakes och hasselnötter
• Risenta Crispy Tranbär – krispig, söt och syrlig. Toppad med dinkelpuffar

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset