Triumf Glass investerar för framtiden

PUBLICERAD: 27 april 2020
UPPDATERAD: 21 februari

Triumf Glass fabrik i Sävedalen.

Under 2020 kommer Triumf Glass att bygga ut cirka 1 200 kvadratmeter fördelat på tre våningar. Total yta blir cirka 3 000 kvadratmeter, som huvudsakligen kommer att bestå av fabriksyta.

Triumf Glass satsar på att öka produktionskapaciteten och effektivisera fabriken på ett mer hållbart sätt. Målet är ökad produktion, minskat svinn och en effektivare energianvändning. I samband med utbyggnaden kommer solceller att installeras på taket.

Utbyggnationen kommer även att innefatta fler kontorsplatser och större lagerutrymme för att företaget ska kunna växa organiskt.

”Vår fabrik kommer att bli större, vilket ger oss möjligheten att öka kapaciteten till att kunna leverera mer glass och effektivisera vårt dagliga arbete. Hållbarhetsarbetet är också en viktig del, i samband med byggnationen kommer vi att effektivisera vår energianvändning i fabriken, minska svinnet med hjälp av bättre maskiner och installera solceller på taket för en långsiktig hållbar utveckling. Vi är extremt glada för denna möjlighet”, säger Felix Müntzing, marknadschef på Triumf Glass.

Utbyggnaden är planerad på ett sätt så att den inte skall störa den dagliga verksamheten. Tillbyggnaden förväntas vara klar första kvartalet 2021.

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx