Hemköp inspirerar tillsammans med matprofiler

PUBLICERAD: 9 september 2019
UPPDATERAD: 21 februari

|Eko-kom-igång är första temat för ”Hemköp bjuder på”.

Niklas Ekstedt är först ut när Hemköp rullar ut sitt nya kommunikationskoncept ”Hemköp bjuder på” tillsammans med tongivande matprofiler. Första temat är Eko-kom-igång, som ska inspirera till mer ekologisk mat i vardagen.

”Hemköp bjuder på” bygger vidare på konceptet ”Från en matälskare till en annan”, som lanserades förra året.

”För att kommunicera ”Från en matälskare till en annan” på ett varierat och inspirerande sätt har vi valt att göra det tillsammans med spännande matprofiler och matälskare som oss själva. Tillsammans med Niklas Ekstedt bjuder vi på tips om vilka varor som är bäst och enklast att börja med och hur man kan tänka när man handlar för att få in mer ekologiskt i vardagen”, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.

Niklas Ekstedts gedigna kunskap och erfarenhet av ekologiska råvaror lyfts fram i filmer som går både i tv och i sociala kanaler. Längre artiklar finns på hemköp.se och kampanjen syns även i Hemköps cirka 200 butiker och i övriga egna kanaler.

”Jag brinner för eko och vill tillsammans med Hemköp sprida glädjen med bra ekologiska råvaror. Många tänker att det är krångligt att handla ekologiskt, men så är det faktiskt inte. Butiken gör ju halva jobbet åt dig genom att märka och certifiera sina varor”, säger Niklas Ekstedt.

Kampanjen pågår under vecka 37-41. Fler samarbeten med matprofiler följer under hösten och under nästa år.

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc