Lidl Sverige blir officiell sponsor till Svenska Handbollslandslaget. Samarbetet innebär att Lidl Sverige sponsrar de svenska herr- och damlandslagen och även går in som partner till handbolls-EM 2020 tillsammans med övriga Lidl-marknader.
Det nya sponsorskapet innebär även att Lidl aktiverar sig vid hemmalandskamper och vid ungdoms-SM för att stötta nya lovande talanger och stärka handbollens framtid i Sverige.
”Som en del i vårt arbete för att främja hållbar utveckling och hälsa samarbetar vi med en rad olika organisationer och idrottsföreningar på såväl lokal som nationell nivå. Vi tycker det är otroligt viktigt att stötta idrottare på högsta nivå men också att bidra till ungdomsidrotten och verka för att sätta barn och unga i rörelse. Sponsorskapet av Handbollslandslaget blir vår största satsning hittills och vi ser fram emot att tillsammans med dem bygga och stärka svensk handboll”, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
Som en del av satsningen blir Lidl också ”Fresh Food Partner”, vilket innebär att kedjan bland annat kommer bidra med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna.
Lidl Sverige blir branschexklusiv sponsor och kommer att exponeras i såväl arenasammanhang som på matchkläderna. Avtalet tecknas inledningsvis på två år.