Efter sju år och en lite ovanlig karriärsresa inom företaget tar Micke Trygg över som marknadschef för Pernod Ricard Sweden.
Micke Trygg har tidigare arbetat som Brand Manager och Trade Marketing Manager på Pernod Ricard Sweden. Nu kliver han in som ny marknadschef under Anne Palmqvists föräldraledighet. I sin nya roll kommer Micke Trygg att fokusera på Pernod Ricards varumärken.
”Jag har varit med på Pernod Ricards resa i sju år och mitt nya uppdrag känns såklart extremt roligt! Som marknadschef kommer jag främst att fokusera på Pernod Ricards fantastiska produkter och placera dem i ännu fler kontexter som möjliggör meningsfulla möten mellan människor,” säger Micke Trygg.
Innan han började på Pernod Ricard hann Micke Trygg vara VD för The Soap Bar, eventchef på Operakällaren, barchef på Café Opera och bartender på Bungalow 8 i New York. Under denna period medverkade han dessutom frekvent som bartenderexpert och cocktailinspiratör i medier som TV4, SVT och Expressen.
I framtiden kommer han fortsätta att sätta Pernod Ricards varumärken i fokus genom att lyfta hela den breda produktportföljen. Favoritdrinken, däremot, innehåller väldigt få ingredienser:
”Vodka Soda, såklart. Absolut Vodka med soda, ingen frukt eller annat tjafs. Jag skulle nog kunna skriva en hel avhandling om hur man blandar den perfekta Vodka Sodan. Den skulle börja med att förtydliga skillnaden på sodavatten, mineralvatten och kolsyrat vatten – det finns en nörd i oss alla!”