Micke Trygg ny marknadschef för Pernod Ricard Sweden

PUBLICERAD: 9 april 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Micke Trygg blir ny marknadschef på Pernod Ricard Sweden.

Efter sju år och en lite ovanlig karriärsresa inom företaget tar Micke Trygg över som marknadschef för Pernod Ricard Sweden.

Micke Trygg har tidigare arbetat som Brand Manager och Trade Marketing Manager på Pernod Ricard Sweden. Nu kliver han in som ny marknadschef under Anne Palmqvists föräldraledighet. I sin nya roll kommer Micke Trygg att fokusera på Pernod Ricards varumärken.

”Jag har varit med på Pernod Ricards resa i sju år och mitt nya uppdrag känns såklart extremt roligt! Som marknadschef kommer jag främst att fokusera på Pernod Ricards fantastiska produkter och placera dem i ännu fler kontexter som möjliggör meningsfulla möten mellan människor,” säger Micke Trygg.

Innan han började på Pernod Ricard hann Micke Trygg vara VD för The Soap Bar, eventchef på Operakällaren, barchef på Café Opera och bartender på Bungalow 8 i New York. Under denna period medverkade han dessutom frekvent som bartenderexpert och cocktailinspiratör i medier som TV4, SVT och Expressen.

I framtiden kommer han fortsätta att sätta Pernod Ricards varumärken i fokus genom att lyfta hela den breda produktportföljen. Favoritdrinken, däremot, innehåller väldigt få ingredienser:

”Vodka Soda, såklart. Absolut Vodka med soda, ingen frukt eller annat tjafs. Jag skulle nog kunna skriva en hel avhandling om hur man blandar den perfekta Vodka Sodan. Den skulle börja med att förtydliga skillnaden på sodavatten, mineralvatten och kolsyrat vatten – det finns en nörd i oss alla!”

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1