Prisregn för Oumph! på World Food Innovation Awards

PUBLICERAD: 19 mars 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Växtbaserade Oumph! från svenska Food for Progress vann i hela tre kategorier, när priserna i World Food Innovation Awards delades ut i London 18 mars.

Oumph! från svenska Food for Progress fortsätter att skörda internationella priser. När priserna delades ut på International Food and Drink Event (IFE) i London den 18 mars, stod Pulled Oumph! som vinnar i hela tre kategorier: Best Foodservice/Catering Product, Best Plant-based Product och Best Street Food Brand.

”Att Oumph! vinner tre priser i ett forum som World Food Innovation Awards, där vi tävlar både globalt och mot företag utanför det växtbaserade segmentet, visar tydligt att världen är redo för mer växtbasserat och mer Oumph!”, säger Anders Wallerman och Anna-Kajsa Lidell, medgrundare av Food for Progress.

Oumph! mottog priserna med följande motivering:

”Innovativ och trendig produkt med stor mångsidighet som tillfredsställer efterfrågan på växtbaserade alternativ. Food for Progress och Oumph! erbjuder hälsosamma alternativ till animaliskt protein i ett attraktivt format, bra för planeten, bra för människorna.”

“Kan en växtbaserad produkt tillfredsställa marknaden för street food? Food for Progress och Oumph! har producerat en produkt som erbjuder många fördelar, i en förpackning som frestar till och med den mest köttorienterade konsumenten. Varumärket är väldigt trendigt och överensstämmer med ”dirty vegan”-trenden som hjälper till att brygga gapet mellan växtbaserat och klassisk comfort food. Detta är varje krögares dröm; bra kvalitet, smakrika växtbaserade alternativ som kan konkurrera med vilket köttalternativ som helst”.

World Food Innovation Awards är en av de äldsta och mest etablerade priserna inom livsmedelsindustrin och syftar till att hylla innovation inom alla segment.

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)