Sillproducenten Klädesholmen Seafood har fått en ny VD, Annika Fogelström Helmer, som det senaste året har varit vice VD och marknadschef på företaget.
Annika Fogelström Helmer har en omfattande karriär från försäljning- och marknadsarbete inom hotell- och restaurangbranschen i både Sverige och USA. Under det senaste året har hon haft rollen som vice VD och marknadschef på Klädesholmen Seafood och kommer att fortsätta att vara drivande inom försäljning.
”Det känns oerhört roligt att arbeta med sill, framför allt vårt fina, starka varumärke som vi fortsätter att positionera på marknaden”, säger Annika Fogelström Helmer.
Hon efterträder Per-Aste Persson, som lämnar VD-posten men finns kvar som styrelseledamot och delägare i företaget.
”Jag tycker det känns väldigt roligt och spännande att lämna över till Annika. Hon har en bra samsyn med ägarfamiljernas värderingar och jag tror att hon kommer fortsätta att förstärka den positiva utvecklingen av Klädesholmens synonym med sjömat av högsta kvalité, säger Per-Aste Persson”.
Klädesholmen Seafood är ett familjeföretag där det idag arbetar sjätte generationen av sillfabrikörer. Företagets nya VD säger att hon känner en stor ödmjukhet inför den långa tradition och historia som företaget bär med sig, samtidigt som hon ser en utmaning i att sillen måste moderniseras för kommande generationer.
”Man måste förstå historien för att kunna möta framtiden. Sillen är starkt förknippad med svenska traditioner och festliga tillfällen, så jag tror också att det är viktigt att kunna driva nya spännande sätt att äta sill på, både till vardags och fest.”