Annika Fogelström Helmer ny VD i Klädesholmen Seafood

PUBLICERAD: 1 mars 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Annika Fogelström Helmer, Klädesholmen Seafood.|Klädesholmen Seafood är känt för sina sillprodukter men gör även kaviar och pastej på tub.

Sillproducenten Klädesholmen Seafood har fått en ny VD, Annika Fogelström Helmer, som det senaste året har varit vice VD och marknadschef på företaget.

Annika Fogelström Helmer har en omfattande karriär från försäljning- och marknadsarbete inom hotell- och restaurangbranschen i både Sverige och USA. Under det senaste året har hon haft rollen som vice VD och marknadschef på Klädesholmen Seafood och kommer att fortsätta att vara drivande inom försäljning.

”Det känns oerhört roligt att arbeta med sill, framför allt vårt fina, starka varumärke som vi fortsätter att positionera på marknaden”, säger Annika Fogelström Helmer.

Hon efterträder Per-Aste Persson, som lämnar VD-posten men finns kvar som styrelseledamot och delägare i företaget.

”Jag tycker det känns väldigt roligt och spännande att lämna över till Annika. Hon har en bra samsyn med ägarfamiljernas värderingar och jag tror att hon kommer fortsätta att förstärka den positiva utvecklingen av Klädesholmens synonym med sjömat av högsta kvalité, säger Per-Aste Persson”.

Klädesholmen Seafood är ett familjeföretag där det idag arbetar sjätte generationen av sillfabrikörer. Företagets nya VD säger att hon känner en stor ödmjukhet inför den långa tradition och historia som företaget bär med sig, samtidigt som hon ser en utmaning i att sillen måste moderniseras för kommande generationer.

”Man måste förstå historien för att kunna möta framtiden. Sillen är starkt förknippad med svenska traditioner och festliga tillfällen, så jag tror också att det är viktigt att kunna driva nya spännande sätt att äta sill på, både till vardags och fest.”

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset