Tetra Pak gör förpackningar med kända Disney-figurer!

PUBLICERAD: 31 januari 2019
UPPDATERAD: 21 februari

||

Walt Disney Company Nordic och Tetra Pak har ingått ett samarbete för att erbjuda lekfulla, miljösmarta mat- och dryckesförpackningar. Erbjudandet om kartongförpackningar med de älskade karaktärerna från Disney, Pixar, Marvel och Star Wars är riktat till producenter med hälsosamma alternativ inom utvalda livsmedelskategorier.

Tetra Pak och Disney ser fram emot att börja utforska möjligheterna som de berömda Disneykaraktärerna kan tillföra mat- och dryckesförpackningar i utvalda livsmedelskategorier på de nordiska och baltiska marknaderna.

Kartongförpackningar är inte bara en yta för en näringsdeklaration, som underlättar medvetna val, det är också en plats för kreativ kommunikation. Syftet med samarbetet mellan Tetra Pak och Disney är att ge konsumenten ett bättre alternativ i en miljösmart förpackning med hjälp av karaktärer som Kalle Anka, Buzz Lightyear, Elsa & Anna, the Avengers och Marvels Spider-Man.

”Ända sedan Walt Disney grundade företaget för nästan ett sekel sedan, har vi lyft fram och hyllat magiska ögonblick och människors fantasi. Vi vet att karaktärer och sagor inte bara är en rolig del av livet, det är faktiskt en mäktig kraft. Vi vill använda den kraften till att uppmuntra familjer till mer hälsosamma val. Jag ser fram emot att utforska potentialen i det ytterligare tillsammans med Tetra Pak, ett företag vars produkter och värderingar jag beundrar”, säger Casper Bjørner, VD, The Walt Disney Company Nordic.

Samarbetet ger fler livsmedelsproducenter möjlighet att stärka den allt viktigare kopplingen mellan produkt, varumärke och förpackning, genom att lägga till element från Disneys, Star Wars eller Marvels magiska världar. 

Balanserade val, hållbarhet och lekfullhet är grunden till samarbetet mellan Tetra Pak och Disney.

”Vi ser tydligt att konsumenten blir alltmer medveten och sätter en stolthet i att göra aktiva, hållbara val kring mat och dryck. Vi vill uppmuntra den utvecklingen genom att fortsätta erbjuda innovativa och hållbara förpackningar. Nu kan vi dessutom, tack vare det magiska inslaget från Disney, göra det hälsosamma valet ännu mer attraktivt,” säger Johan Rabe, VD, Tetra Pak North Europe.

Samarbetet är en del av Walt Disneys ”Healthy Living Commitment”, där företaget använder karaktärernas och berättelsernas popularitet och räckvidd för att göra en hälsosam livsstil enklare och roligare för familjer. Disney har en uttalad ambition att ”göra det som är bra för dig, roligt för dig”, vilket rimmar mycket väl med Tetra Paks motto: ”Bevarar det goda”.

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Shoan Etemadi blir ny vd för Hemköpskedjan

Hemköpskedjans nuvarande vice vd och försäljningschef Shoan Etemadi har rekryterats som vd för Hemköpskedjan.
axfood

Låg kunskap om spillvärme i livsmedelsindustrin

Det finns ett stort kunskapsglapp om energieffektivisering hos hållbarhetschefer inom livsmedelsindustrin, enligt en ny rapport.
Jesper_Wiren01

Oddlygood lanserar iskaffe i två smaker

Havredrycken Oddlygood Ice Ice Coffee kommer i smakerna Original och Caramel.
IceIce

Marabous nya produktionslinje invigd

Cirka 200 miljoner kronor har investerats i den nya produktionslinjen i Upplands Väsby, som är en av de största för chokladkakor i världen.
2(1)