Bioplasterna fortsätter att flytta fram positionerna

PUBLICERAD: 17 januari 2019
UPPDATERAD: 21 februari


I början av december arrangerade European Bioplastics, den globala organisationen för bioplastmaterial, sin årliga konferens i Berlin med nära 400 deltagare. Under två dagar presenterade en lång rad föredragshållare det senaste inom denna spännande materialgrupp.

Bioplasterna väcker stort intresse inte minst som förpackningsmaterial, i dag går runt 70 procent av alla bioplaster till just detta och är så klart därför av stort intresse för livsmedelsindustrin.

Tidningen nord emballage (systertidning till Svenska Livsmedel) fanns på plats och kommer med en rapport från konferensen i den första utgåvan för året, men redan nu kan du ta del av ett stort antal filmade intervjuer med föredragshållarna. 

Du hittar dem på packnews.tv eller på nordiskbioplastforening.se

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1