Kivik Musteris kampanj ger fler tillgång till rent vatten 

PUBLICERAD: 14 oktober 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Kiviks Musteri startade vid årsskiftet kampanjen Blanda och Ge tillsammans med organisationen WaterAid. Hittills har kampanjen bidragit till att över 1.700 människor i fattiga delar av världen har fått tillgång till rent vatten. 

Genom kampanjen skänker Kiviks Musteri delar av intäkterna från sina frukt- och bärdryckskoncentrat till organisationen WaterAid. 

”Vi är väldigt glada över att kampanjen redan nu nått så bra resultat och vill tacka Kiviks Musteri och dess kunder för att vi nu kan nå fler människor med rent vatten”, säger WaterAid Sveriges generalsekreterare Cecilia Chatterjee-Martinsen.

Mikael Ek, affärsutvecklingschef på Kiviks Musteri, säger att den varma sommaren har satt vattenfrågan på agendan även i Sverige.

”Kampanjen har fått bra spridning och gett konkreta resultat. Innan årets slut hoppas vi ha samlat in en halv miljon kronor till WaterAid, vilket kommer göra stor skillnad för fler människor i drabbade områden. Vi måste alla hjälpa till och bidra, och vi hoppas genom kampanjen kunna lyfta detta viktiga arbete som görs; att fler ska få tillgång till rent vatten”, säger Mikael Ek, affärsutvecklingschef på Kiviks Musteri.

Carina Malm

 

 

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx