Kiviks Musteri startade vid årsskiftet kampanjen Blanda och Ge tillsammans med organisationen WaterAid. Hittills har kampanjen bidragit till att över 1.700 människor i fattiga delar av världen har fått tillgång till rent vatten.
Genom kampanjen skänker Kiviks Musteri delar av intäkterna från sina frukt- och bärdryckskoncentrat till organisationen WaterAid.
”Vi är väldigt glada över att kampanjen redan nu nått så bra resultat och vill tacka Kiviks Musteri och dess kunder för att vi nu kan nå fler människor med rent vatten”, säger WaterAid Sveriges generalsekreterare Cecilia Chatterjee-Martinsen.
Mikael Ek, affärsutvecklingschef på Kiviks Musteri, säger att den varma sommaren har satt vattenfrågan på agendan även i Sverige.
”Kampanjen har fått bra spridning och gett konkreta resultat. Innan årets slut hoppas vi ha samlat in en halv miljon kronor till WaterAid, vilket kommer göra stor skillnad för fler människor i drabbade områden. Vi måste alla hjälpa till och bidra, och vi hoppas genom kampanjen kunna lyfta detta viktiga arbete som görs; att fler ska få tillgång till rent vatten”, säger Mikael Ek, affärsutvecklingschef på Kiviks Musteri.
Carina Malm