Det är fjärde året i rad som Zoégas utses till Sveriges starkaste kaffevarumärke. Zoégas placerade sig även på plats tio av alla varumärken från alla branscher.
Sedan 2002 genomförs Evimetrix Swedish Brand Award, som mäter erfarenheter och attityder gentemot ca 500 varumärken i ett 35-tal branscher. Nomineringar och priser baseras uteslutande på vad konsumenterna tycker. Undersökningen omfattar 6.000 konsumenter som får svara på frågor om kännedom och kundnöjdhet. När det gäller kundnöjdhet baseras betyget på hur nöjd/missnöjd konsumenten är med varumärket, hur väl varumärket motsvarar ens förväntningar och hur nära ett ideal man tycker att varumärket är.
”Det är den bästa bekräftelsen man kan få och det gör mig ännu mer motiverad att fortsätta driva vårt hållbarhetsarbete, Coffee by Women. Genom att hjälpa odlarna att höja kvaliteten på sitt kaffe, få större skördar och därigenom bättre betalt kan vi fortsätta att leverera Zoégas kaffe med hög kvalitet och unika smakkompositioner även i framtiden, säger Minette Rosén, råkaffeansvarig Zoégas.
Carina Malm