Under hösten lanserar Paolo Roberto 52 nya italienska livsmedel under det egna varumärket ”Paolos”. Sortimentet omfattar bland annat olivolja, balsamvinäger, pasta och pastasåser. Satsningen beskrivs som en av de största produktlanseringarna av ett enskilt varumärke i svensk dagligvaruhandels historia och görs exklusivt på Coop, som har ensamrätt på sortimentet fram till början av 2019.
”Jag är otroligt stolt, det här är den största satsningen hittills i mitt företagande. Nu vill jag att svenska folket ska få uppleva mitt Italien och alla de fantastiska produkter och smaker som jag själv är uppvuxen med”, säger Paolo Roberto.
En av produkterna i det nya sortimentet ligger Paolo lite extra varmt om hjärtat – olivoljan Terra Mia som betyder ”min jord” på italienska och är tillverkad av oliver från Paolos egna odlingar.
”Oliverna vi använder för att tillverka min olivolja Terra Mia har jag och min familj själva varit med och skördat. Det ligger mycket hårt arbete och kärlek bakom varje flaska, det är ett äkta hantverk”, säger Paolo Roberto.
Carina Malm