
Det svenska godisvarumärket BUBS öppnar sin första konceptbutik, ”BUBS Sthlm” i hjärtat av Stockholm.
Butiken, som är 220 kvadratmeter stor, öppnar på Norrlandsgatan 21 den 13 december och blir den första i sitt slag i världen. Här får besökare upptäcka hela BUBS sortiment – från klassiker som hallon/lakrits-skallen till butiksevent och unika smakupplevelser.
– Det känns overkligt, men fantastiskt kul att vi nu slår upp dörrarna till BUBS Sthlm. Det blir en mötesplats där våra kunder kan uppleva hjärtat av BUBS lekfulla värld, vår höga kvalitet och framför allt stora smakupplevelser. Vi får äntligen chansen att möta våra kunder på en plats där vi kommer testa nya idéer, låta konsumenter delta i events och bjuda på en och annan överraskning längs vägen, säger Helena Sandström, internationell marknadschef på BUBS.
Butiken blir först med det senaste, från nyhetslanseringar till chokladdoppade BUBS-favoriter. Utöver godiset hittar besökarna även BUBS klädkollektion, gift packs och andra upplevelser.
Pop-up-butik i New York
BUBS grundades i Jönköping 1992 och har under det senaste året blivit en global succé, när hashtaggen #swedishcandy fick över 9 miljarder visningar på sociala medier. Under 2025 utsågs Orkla Snacks, som äger BUBS, till ett av TIME:s 100 mest inflytelserika företag i världen, och i höstas öppnade BUBS sin första tillfälliga pop-up-butik i New York.
– Vi har sett hur BUBS har tagit världen med storm, men vårt hjärta finns i Sverige. Därför känns det helt rätt att vår första permanenta konceptbutik öppnar just här. Vi hoppas att vi med butiken kan attrahera både stockholmare och turister som vill ha en riktigt härlig upplevelse, köpa presenter eller fylla lördagsgodispåsen med det allra färskaste BUBS-sortimentet, säger Patrick Axzell, vd på Orkla Snacks Sverige.




