
Den 6 december öppnar Cloettas konfektyrbolag CandyKing en permanent butik med svenskt lösgodis på Manhattan i New York.
Nu möter CandyKing den växande efterfrågan på ”Swedish Candy i USA med en lösgodisbutik på populära Bleecker Street i West Village på Manhatten.
– Den globala succé vi sett i sociala medier de senaste åren är bara en milstolpe i det arbete som CandyKing har gjort i över 40 år som det ikoniska varumärket och den ledande aktören inom lösgodis. Butiken i New York är permanent och erbjuder i sann CandyKing-anda det bredaste utbudet av svenskt lösgodis i USA, säger Laura Rytkölä, globalt ansvarig för CandyKing.
– Det känns fantastiskt kul för oss på CandyKing att fortsätta sprida den smakglädje, kvalitet och valfrihet som varumärket står för. Dessutom kommer kunderna att få möjligheten att påverka sortimentet över tid, vilket görs möjligt då butiken är i New York för att stanna.
USA – världens största konfektyrmarknad
– CandyKing finns i cirka 4 000 dagligvarubutiker i Europa, och vi är glada att nu även kunna erbjuda vår shoppingupplevelse till konsumenter i USA – världens största konfektyrmarknad. Den nya butiken är ännu ett steg i vårt kontinuerliga arbete för att möta den växande efterfrågan på lösgodis i Nordamerika. Våra pilotprojekt i USA har gett oss de konsumentinsikter vi behöver för att framgångsrikt och långsiktigt lansera CandyKing på den amerikanska marknaden, säger Niklas Truedsson, Area President Growth & Pick & Mix på Cloetta.




