Årets sommarglassbåt: En svalkande sommarbris

PUBLICERAD: 23 april 2025
UPPDATERAD: 23 april
SIA Glass lanserar en helt ny Glassbåtskollektion för en dag på stranden. Bland de nya produkterna finns en baddräkt, strandväska och skjorta samt en badponcho för barn. Foto Pressbild

SIA Glass firar sin klassiska Glassbåt med en somrig kampanj, som omfattar Årets sommarglassbåt och en ny Glassbåtskollektion för en dag på stranden.

Årets Sommarglassbåt från SIA Glass är en gräddglass med smak av citron, fläder och jordgubbar i ett täcke av lime och citrus. Smaken ska föra tankarna till en sommarbris, som både svalkar och värmer.

– Det är fjärde upplagan av konceptet ”Årets Sommarglassbåt” som har blivit väldigt uppskattat hos våra kunder och konsumenter och i år lanserar vi vår bästa smak hittills, menar Dan Bengtsson, marknads- och innovationschef på SIA Glass.

Ny Glassbåtskollektion
SIA Glass lanserar även en helt ny Glassbåtskollektion, skapad både för att hylla Glassbåten och ge glassbåtsfansen något extra. Årets kollektion är framtagen för en dag på stranden och bland de nya produkterna finns en baddräkt, strandväska och skjorta samt en badponcho för barn.

Årets Sommarglassbåt kommer i limiterad upplaga och Glassbåtskampanjen pågår vecka 17-24.

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX