
CandyKings lanserar nio nya godisbitar, däribland tre bitar som bara kan plockas hos CandyKing: Sura Cola-Mango-flaskor, Cookie Dough Fudge och Djungelvrålklubban.
Årets vårnyheter är:
Sura cola-mangoflaskor – Den ikoniska godisflaskan i ny, syrlig smakkombo. Bara hos CandyKing.
Cookie Dough Fudge – Fudge med smak av kakdeg. Bara hos CandyKing.
Djungelvrålklubban – Klubban med salmiakgömma. Bara hos CandyKing.
Sweet Panda –Mix av sötlakrits och vit marshmallow med en fruktig nos, helt vegansk.
Pink Panda – Rosa och fluffig med fruktsmak, helt vegansk.
Pink hearts – Rosa hjärtan med jordgubbsmak och strössel.
Jelly babies – Fruktiga och söta små gelégodisar.
Jumbo Lakrits Choklad – Den klassiska lakritsen nu täckt i mjölkchoklad.
Mega Bubble Bubblizz –Tuggummi i populär godissmak med en temporär tatuering i varje bit.
– Vi är glada över att erbjuda små glädjestunder i vintermörkret och peppade på att introducera årets första nyheter som är en härlig mix av surt, sött och salt. Vi siktar på att erbjuda något för både nostalgiker och äventyrslystna godisälskare – alla ska kunna skapa sin personliga favoritmix med CandyKing, säger Johanna Schönberg, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.
Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna, där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. CandyKings sortiment omfattar över 500 godissorter