Lakrids By Bülow lanserar årets vinterkollektion

PUBLICERAD: 18 november 2024
UPPDATERAD: 18 november
Lakrids By Bülows nya julkalender innehåller dubbelt så många bitar som den tidigare och har en design som är inspirerad av företagets karaktäristiska lakritsburk. Den nya smaken Double Chocolate har tagits fram genom konsumentpanelen Lakrids Lovers. Foto: Pressbild

Årets vinterkollektion från Lakrids By Bülow innehåller två julnyheter: Julkalendern kommer i en helt ny version med fyra bitar bakom varje lucka. Dessutom släpps den nya smaken Double Chocolate.

Lakrids By Bülows nya julkalender, Large Advent Calendar, innehåller dubbelt så mycket lakrits som den tidigare kalendern och 24 smakupplevelser. Bakom varje lucka finns fyra bitar dansk gourmetlakrits, varav flera är helt nya smaker. Kalendern har även en ny design inspirerad av Lakrids By Bülows karaktäristiska lakritsburk.

Ny smak framtagen av smakpanel
Den andra nyheten på julhyllorna i år är smaken Double Chocolate som har tagits fram genom konsumentpanelen Lakrids Lovers. Den består av söt lakrits omgiven av dulcechoklad, krispiga kakaonibs och ett lager kakaopulver.

Återkommande julsmaker
Julsmakerna Crispy Raspberry med inslag av hallon och jordgubb, vit choklad och ett krispigt sockerskal, samt Classic Caramel, där söt lakrits möter dulcechoklad, finns med även i årets vintersortiment. Dessutom återkommer Frozen Mint med mjölkchoklad.

I kollektionen finns även en rad presentlösningar, inklusive två Selection Boxes samt kalendern med två lakritsbitar bakom varje lucka i en återvinningsbar ask.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2