Han är chef för Fazers nya kommersiella enhet

PUBLICERAD: 10 maj 2024
UPPDATERAD: 16 maj
Tero Tynkkynen är chef för Fazer-koncernens kommersiella enhet. Foto: Pressbild

Tero Tynkkynen har utnämnts till chef för Fazer-koncernens nyinrättade kommersiella enhet och medlem i Fazers ledningsgrupp. Han har varit tillförordnad chef för den kommersiella enheten sedan den 1 mars 2024.

Tero Tynkkynen är född 1969 och kom till Fazer från Futuoffice Oy, där han arbetade som utvecklingschef. Han har även innehaft olika chefsbefattningar på Amer Sports och Procter & Gamble.

–Tero kommer att leda Fazer-koncernens nya kommersiella enhet, som är väsentlig för att främja tillväxt och ytterligare förbättra våra kundrelationer genom en gemensam och djupgående förståelse för våra kunder och konsumenter inom hela organisationen. Den kommersiella enhetens goda start är lovande, och jag ser fram emot att se den fullt ut stödja Fazers affärsverksamheter och strategiska mål, säger Fazers vd och koncernchef Christoph Vitzthum.

Läs vidare

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Taylors & Jones får ny ägare

Livsmedelsgruppen Evanoff Group har sålt varumärket Taylors & Jones till charkföretaget Bergslags Delikatesser i Lindesberg AB.
MA_PRM

Vinnarna på FFCR Stockholm 2025

På FFCR Stockholm 2025 utsågs de mest banbrytande lösningarna inom livsmedel, hållbarhet och teknik.
screenshot_12

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland