För tredje året i rad gör Lithells en storsatsning för att lyfta sitt sortiment av grillkorv. Årets koncept är ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Grillkorvssortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv.
Kampanjen omfattar kommunikation i flera kanaler; från förpackning och i butik, till influenceraktiveringar, en bred närvaro i digitala och sociala kanaler samt annonser i branschpress.
– Korv är verkligen den hårt arbetande hjälten på grillen. Våra konsumenter söker efter enkla sätt att variera sina favoriträtter, här ser vi att grillkorvskampanjen inspirerar till nya konsumtionstillfällen och serveringar, säger Irène Degerman, Brand Manager på Lithells.
Nytt för i år är också Lithells Tacogrillkorv som säljs exklusivt på Coop och Ica. Det är en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn, i en mild, familjevänlig smak och med en kötthalt på 56 procent. Korven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk.
Övriga grillkorvar från Lithells är Klassisk Grillkorv, en alspånsrökt, saftig tjock grillkorv med mild smak av svartpeppar, Barnens Grillkorv med hög kötthalt och mild smak samt Lithells Hots, en skinnfri lägereldsklassiker med mild smak som passar hela familjen.