Lithells tar ett helhetsgrepp kring grillkorven i sommar

PUBLICERAD: 6 maj 2024
UPPDATERAD: 6 maj
Lithells lyfter sitt sortiment av grillkorv med konceptet ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Det befintliga sortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv. Foto: Pressbild

För tredje året i rad gör Lithells en storsatsning för att lyfta sitt sortiment av grillkorv. Årets koncept är ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Grillkorvssortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv.

Kampanjen omfattar kommunikation i flera kanaler; från förpackning och i butik, till influenceraktiveringar, en bred närvaro i digitala och sociala kanaler samt annonser i branschpress.

– Korv är verkligen den hårt arbetande hjälten på grillen. Våra konsumenter söker efter enkla sätt att variera sina favoriträtter, här ser vi att grillkorvskampanjen inspirerar till nya konsumtionstillfällen och serveringar, säger Irène Degerman, Brand Manager på Lithells.

Nytt för i år är också Lithells Tacogrillkorv som säljs exklusivt på Coop och Ica. Det är en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn, i en mild, familjevänlig smak och med en kötthalt på 56 procent. Korven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk.

Övriga grillkorvar från Lithells är Klassisk Grillkorv, en alspånsrökt, saftig tjock grillkorv med mild smak av svartpeppar, Barnens Grillkorv med hög kötthalt och mild smak samt Lithells Hots, en skinnfri lägereldsklassiker med mild smak som passar hela familjen.

Läs vidare

Zetas pinsafamilj växer

Zeta lanserar Mini Pinsa för en person som en uppföljare till originalet Zeta Pinsa samt tre nya pinsasåser.
Pinsa samlingsbild liggande

Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

Ridderheims lanserar tunt skivade italienska charkprodukter i konsumentförpackning och byter även design.
Unknown-1

Blossa 2024 har smak av rökig whisky och tång

I Blossa 2024 blandas klassiska glöggkryddor med rökig whisky och en salt förnimmelse av sjö och hav.
Blossa-2024_bild-PRM

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Senaste nytt

SLU lanserar dataspel om matens miljöpåverkan

Elevers kunskaper om matens miljöpåverkan är låg. Nu har forskare vid SLU tagit fram ett dataspel som ska öka kunskaperna.
klimatspelet_logga

Zetas pinsafamilj växer

Zeta lanserar Mini Pinsa för en person som en uppföljare till originalet Zeta Pinsa samt tre nya pinsasåser.
Pinsa samlingsbild liggande

Kronfågel minskar sina klimatutsläpp

Kronfågel har sänkt sina utsläpp i den egna produktionen snabbare än förväntat
strömmen

Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

Ridderheims lanserar tunt skivade italienska charkprodukter i konsumentförpackning och byter även design.
Unknown-1