Lithells tar ett helhetsgrepp kring grillkorven i sommar

PUBLICERAD: 6 maj 2024
UPPDATERAD: 6 maj
Lithells lyfter sitt sortiment av grillkorv med konceptet ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Det befintliga sortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv. Foto: Pressbild

För tredje året i rad gör Lithells en storsatsning för att lyfta sitt sortiment av grillkorv. Årets koncept är ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Grillkorvssortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv.

Kampanjen omfattar kommunikation i flera kanaler; från förpackning och i butik, till influenceraktiveringar, en bred närvaro i digitala och sociala kanaler samt annonser i branschpress.

– Korv är verkligen den hårt arbetande hjälten på grillen. Våra konsumenter söker efter enkla sätt att variera sina favoriträtter, här ser vi att grillkorvskampanjen inspirerar till nya konsumtionstillfällen och serveringar, säger Irène Degerman, Brand Manager på Lithells.

Nytt för i år är också Lithells Tacogrillkorv som säljs exklusivt på Coop och Ica. Det är en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn, i en mild, familjevänlig smak och med en kötthalt på 56 procent. Korven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk.

Övriga grillkorvar från Lithells är Klassisk Grillkorv, en alspånsrökt, saftig tjock grillkorv med mild smak av svartpeppar, Barnens Grillkorv med hög kötthalt och mild smak samt Lithells Hots, en skinnfri lägereldsklassiker med mild smak som passar hela familjen.

Senaste nytt

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt

Nytt samarbete om fossilfri mineralgödsel

Lantmännen och Arla har tecknat ett avtal om fossilfri mineralgödsel, som ska minska lantbrukets klimatavtryck.
mineralgödsel

BUBS lanseras på den amerikanska marknaden

Orkla Snacks lanserar godisvarumärket BUBS på den amerikanska marknaden under hösten 2025.
Bubs i godisskål

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Läs vidare

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX

Alkoholfritt vin i PET-flaska till picknicken

Lagom till picknicksäsongen släpper Spring Village två nya alkoholfria viner i en praktisk PET-flaska, som är lätt att ta med på picknicken.
Spring_valley_13643_v002