Lithells tar ett helhetsgrepp kring grillkorven i sommar

PUBLICERAD: 6 maj 2024
UPPDATERAD: 6 maj
Lithells lyfter sitt sortiment av grillkorv med konceptet ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Det befintliga sortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv. Foto: Pressbild

För tredje året i rad gör Lithells en storsatsning för att lyfta sitt sortiment av grillkorv. Årets koncept är ”Alla gillar korv – alla grillar korv”. Grillkorvssortimentet får också tillfälligt besök av Lithells Tacogrillkorv.

Kampanjen omfattar kommunikation i flera kanaler; från förpackning och i butik, till influenceraktiveringar, en bred närvaro i digitala och sociala kanaler samt annonser i branschpress.

– Korv är verkligen den hårt arbetande hjälten på grillen. Våra konsumenter söker efter enkla sätt att variera sina favoriträtter, här ser vi att grillkorvskampanjen inspirerar till nya konsumtionstillfällen och serveringar, säger Irène Degerman, Brand Manager på Lithells.

Nytt för i år är också Lithells Tacogrillkorv som säljs exklusivt på Coop och Ica. Det är en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn, i en mild, familjevänlig smak och med en kötthalt på 56 procent. Korven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk.

Övriga grillkorvar från Lithells är Klassisk Grillkorv, en alspånsrökt, saftig tjock grillkorv med mild smak av svartpeppar, Barnens Grillkorv med hög kötthalt och mild smak samt Lithells Hots, en skinnfri lägereldsklassiker med mild smak som passar hela familjen.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland