Ridderheims i samarbete med Västerbottensost

PUBLICERAD: 12 mars 2024
UPPDATERAD: 12 mars
Foto: Pressbild

Ridderheims lanserar sina första produkter inspirerade av svensk matkultur. En ny plockbricka och en ostcreme lanseras i samarbete med Västerbottensost.

I höstas lanserade Riderhiems det nya konceptet med färdiga plockbrickor. Nu lanseras en femte plockbricka, Mingel Deluxe, som består av mild ölkorv smaksatt med Västerbottensost, ostcreme med Västerbottensost och spröda grissini.

Samtidigt lanseras en ostcreme med Västerbottensost att avnjuta som dipp, med sked eller på en pinsa, i en pasta eller gratäng.

– Samarbetet med Norrmejerier är verkligen en ”match made in cheese heaven” och jag vågar påstå att vi nästan överträffat oss själva. Vi tror och hoppas att konsumenterna kommer att uppskatta nyheterna lika mycket som vi gör. Precis som för alla våra produkter är det smaken som är i fokus och de är redo att serveras – bara att ta fram och öppna, säger Karolina Szczepanska, marketing manager på Ridderheims.

En ytterligare nyhet är Ridderheims Sweety Drops con queso, milda, söta peruanska chilifrukter med tärningar av salladsost i en ört- och vitlöksmarinad. Produkten finns sedan tidigare i Ridderheims tapasbarer med lösviktsförsäljning och kommer nu även färdigpaketerad i flera butiker

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2