Efter Kale Uniteds investering i det Slovenien-baserade foodtech-bolaget Juicy Marbles, tar dotterbolaget Kale Foods vid som distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkter i Sverige.
Juicy Marbles erbjuder växtbaserad biff, som enligt Kale Uniteds vd Måns Ullerstam, kan jämföras med traditionell biff i sin smak och konsistens.
– Kale United har gjort en långsiktig strategisk investering i Juicy Marbles. Nu tar vi vårt samarbete till nästa nivå när Kale Foods lanserar varumärket och produkterna på den svenska marknaden, säger Måns Ullerstam.
Juicy Marbles finns hittills på menyn hos fyra restauranger i Stockholm och säljs även i utvalda Ica-butiker runtom i Sverige.
– Eftersom Sverige är en av våra största marknader i Europa för direktförsäljning till konsumenter, är vi väldigt glada att ha hittat en strategisk partner i Kale United och Kale Foods. De ger oss en perfekt kombination av investerare, mentorer och distributionspartners för Norden, säger Tilen Travnik, vd på Juicy Marbles.