Arla lanserar fyra nya Familjefavoriter

PUBLICERAD: 13 juni 2023
UPPDATERAD: 15 juni
Foto: Pressbild

Arla utökar sitt sortiment under varumärket Familjefavoriter med två yoghurtar och två varianter av cream cheese som passar både till frukost och mellanmål.

För tio år sedan lanserade Arla varumärket Familjefavoriter med ostar i större familjeförpackningar till ett lägre pris.

– När familjer började få mindre i plånboken såg vi att köpbeteendet förändrades, fler sökte sig till de billigare alternativen. Det fick oss att vilja agera, säger Maria Loxvi, ansvarig för Familjefavoriter på Arla

För att möta det ökade intresset för prisvärda livsmedel utökar Arla nu sortimentet under varumärket Familjefavoriter och lanserar två yoghurtar och två varianter av cream cheese.

De fyra nya produkterna:
Arla Familjefavoriter Yoghurt Jordgubb, 1500 gram
Arla Familjefavoriter Yoghurt Exotisk, 1500 gram
Arla Familjefavoriter Cream Cheese Naturell, 300 gram
Arla Familjefavoriter Cream Cheese Vitlök & Örter, 300 gram

I höst planerar Arla att utöka Familjefavoriter med en till nyhet. Familjefavoriter produceras i både Sverige och Danmark.

Läs vidare

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Felix lanserar hybridköttbulle med ärta och nötfärs

I Fellix nya hybridköttbulle har hälften av nötköttet ersatts med ärtprotein.
artikel-felix-notkottbulle-arta-potatis-brunsas-1600x1000

Kaffesump bryggs till kombucha

Pressbyråns living lab PBX och dryckesföretaget ICHA lanserar ICHA Kombucha Chai Coffee Grounds bryggd på kaffesump.
ICHA COFFEE GROUNDS (003)

Arla Jörd – växtbaserat av svensk havre

Arla lanserar sex växtbaserade produkter av havre under varumärket Jörd.
Skärmavbild 2024-02-15 kl. 15.42.57

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623