Kronfågel lanserar praktisk förpackning för kycklingfiléer

PUBLICERAD: 19 april 2023
UPPDATERAD: 27 april
Foto: Pressbild

Kronfågels nya förpackningslösning ChickyPack gör att det går att tina upp och tillaga önskat antal styckfrysta kycklingfiléer åt gången.

Kronfågel ChickyPack innehåller fyra styckfrysta kycklingfiléer á cirka 150 gram per styck. Mellan varje filé finns en perforering, som gör att man kan riva av en eller flera åt gången. Förpackningen går lätt att öppna med en flik och varje kycklingfilé har ett förpacknings- och bäst före-datum.

– Vi arbetar ständigt för att underlätta matlagningen för våra konsumenter och våra förpackningar är en viktig del av det arbetet. Med ChickyPack kan du enkelt riva av antalet filéer som önskas och sedan lägga tillbaka resten i frysen utan att hållbarheten eller kvaliteten påverkas, säger Joacim Malmenborn, marknadschef på Kronfågel.

– Ofta kan det ju bli så att man hittar infrysta saker längst in i frysen som man glömt vad det är eller hur gamla de är vilket leder till att man lätt kastar dem och det blir kostsamt för såväl plånbok som planeten. Vi hoppas att ChickyPack kan bidra till minskat matsvinn

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1