OLW lanserar chips framtagna av influencers

PUBLICERAD: 28 mars 2023
UPPDATERAD: 30 mars
Foto: Pressbild

Nu lanseras OLW Snacks Battle, en tävling där influencers för första gången tar fram chips tillsammans med OLW. Melina Criborn och Jannike ”Bisse” Nordström ställs mot varandra i en rafflande duell.

Under drygt ett års tid har Melina Criborn och Jannike “Bisse” Nordströmd tagit fram sina egna linschips tillsammans med OLW:s produktutvecklare, brand managers och produktdesigners.

Melina Criborns bidrag Party Perfection är inspirerade av hennes förkärlek till löjromschips. Chipsen har smak av smetana och dill och kan med fördel serveras med dipp och löjrom. Hon möter Jannike Nordströms Finally Friday med smak av taco och krämig cream cheese, inspirerade av Jannikes passion för tacos, familjetid och fredagsmys.

Chipsen är veganska och innehåller 13 procent protein samt 40 procent mindre fett än standardchips

OLW Snacks Battle pågår fram till den 11 juni 2023. Konsumenter kan rösta på sin favoritsmak via en QR-kod som finns på baksidan av förpackningen. Vinnaren får, utöver äran, 25 000 kronor att skänka till valfri välgörenhetsorganisation.

Läs vidare

Zeta laddar upp med glutenfritt

Zeta lanserar ett nytt sortiment av glutenfria produkter – pinsa- och pizzabottnar, pasta och italienska brödklassiker.
ZetaGlutenfri_mynewsdesk

Lekfullt och nostalgiskt – glassnyheter från SIA Glass

Lekfullhet, nostalgi och hantverk står i fokus när SIA Glass presenterar årets glassnyheter.
Pippi-Krumelur

Färdigblandad premiumrom och cola i burk

Planteray Rum lanserar sin första färdigblandade cocktail: Planteray Rum & Cola.
Planteray_2_grund

Granarolo tar pizzamozzarella till Sverige

Granarolo utökar sitt sortiment med en pizzamozzarella i tre varianter: hel bit, riven och kuber.
Unknown-1

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden