Ica stöder fotbollsrörelsen med Matchkorv

PUBLICERAD: 16 mars 2023
UPPDATERAD: 16 mars

Ica har tillsammans med Svenska Fotbollförbundet och Janne Andersson tagit fram den nya produktserien Matchkorv. Syftet med den svensktillverkade korven är att bredda Icas charksortiment och samtidigt bidra till utveckling av fotbollsrörelsen runt om i Sverige.

Den nya produktserien Matchkorv består av själva Matchkorven, wienerkorv och vegokorv med tillhörande korvbröd och gurkmajonnäs. De animaliska korvarna har en kötthalt på 94 procent.

”Som den sanna korventusiast jag är, är jag otroligt stolt att få vara ansiktet utåt för Matchkorv. Det är en korv som inte bara smakar gott utan som även gör gott för hela Fotbollssverige. Det kan inte bli bättre än så”, säger Janne Andersson, förbundskapten för svenska herrlandslaget i fotboll.

För varje såld produkt går medel till Matchkorv-initiativet, som tillhandahålls av Ica Stiftelsen och gör det möjligt för lokala fotbollsklubbar att ansöka om medel för att förbättra fotbollsrörelsen och skapa fler positiva mötesplatser. Medel från Matchkorv-initiativet kommer till exempel att gå till en ny grillplats, uteservering eller omklädningsrum till den lokala föreningen/klubben.

”För oss på Ica är det oerhört viktigt att bidra till den lokala utvecklingen i samhället. Just korven är en produkt som är så förknippad med fotboll och alla ritualer kring sporten. Den har en given plats både på och utanför planen samt hemma vid matbordet och framför tv-soffan. Därför känns det självklart att tillsammans med SvFF och Janne lansera Matchkorv som faktiskt ger tillbaka till den sporten vi alla älskar så mycket”, säger Peder Ahlberg, kategorichef inom matchark på Ica.

Läs vidare

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Felix lanserar hybridköttbulle med ärta och nötfärs

I Fellix nya hybridköttbulle har hälften av nötköttet ersatts med ärtprotein.
artikel-felix-notkottbulle-arta-potatis-brunsas-1600x1000

Kaffesump bryggs till kombucha

Pressbyråns living lab PBX och dryckesföretaget ICHA lanserar ICHA Kombucha Chai Coffee Grounds bryggd på kaffesump.
ICHA COFFEE GROUNDS (003)

Arla Jörd – växtbaserat av svensk havre

Arla lanserar sex växtbaserade produkter av havre under varumärket Jörd.
Skärmavbild 2024-02-15 kl. 15.42.57

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623