Ica stöder fotbollsrörelsen med Matchkorv

PUBLICERAD: 16 mars 2023
UPPDATERAD: 16 mars

Ica har tillsammans med Svenska Fotbollförbundet och Janne Andersson tagit fram den nya produktserien Matchkorv. Syftet med den svensktillverkade korven är att bredda Icas charksortiment och samtidigt bidra till utveckling av fotbollsrörelsen runt om i Sverige.

Den nya produktserien Matchkorv består av själva Matchkorven, wienerkorv och vegokorv med tillhörande korvbröd och gurkmajonnäs. De animaliska korvarna har en kötthalt på 94 procent.

”Som den sanna korventusiast jag är, är jag otroligt stolt att få vara ansiktet utåt för Matchkorv. Det är en korv som inte bara smakar gott utan som även gör gott för hela Fotbollssverige. Det kan inte bli bättre än så”, säger Janne Andersson, förbundskapten för svenska herrlandslaget i fotboll.

För varje såld produkt går medel till Matchkorv-initiativet, som tillhandahålls av Ica Stiftelsen och gör det möjligt för lokala fotbollsklubbar att ansöka om medel för att förbättra fotbollsrörelsen och skapa fler positiva mötesplatser. Medel från Matchkorv-initiativet kommer till exempel att gå till en ny grillplats, uteservering eller omklädningsrum till den lokala föreningen/klubben.

”För oss på Ica är det oerhört viktigt att bidra till den lokala utvecklingen i samhället. Just korven är en produkt som är så förknippad med fotboll och alla ritualer kring sporten. Den har en given plats både på och utanför planen samt hemma vid matbordet och framför tv-soffan. Därför känns det självklart att tillsammans med SvFF och Janne lansera Matchkorv som faktiskt ger tillbaka till den sporten vi alla älskar så mycket”, säger Peder Ahlberg, kategorichef inom matchark på Ica.

Läs vidare

GB:s glassnyheter: Klassiker med ny twist

GB:s säsongsnyheter innehåller bl a nya varianter av Magnum och Daimstrut samt en återlansering av klassikern Cornetto.
GB_Daim_Strawberry_825ml_v1

Lithells lanserar ätfärdig Kycklingfärs med linser

Lithells ätfärdiga Kycklingfärs med linser består av 50 procent kycklingfärs och 25 procent gröna linser.
Lithells_OOH_T1_04_57322_5050Färsbiffar_m_Rotsaksrattatouille_PrivatSektor

CandyKing presenterar vårens nyheter

CandyKings lanserar nio nya godisbitar, tre av dem kan bara plockas hos CandyKing
Pressbild1_Liggande

Tre nya premiumjuicer från God Morgon

God Morgon lanserar tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning.
master_Juice_3

Senaste nytt

Framtidens livsmedelssystem stöttas med 10 miljoner

Lantmännens Forskningsstiftelse stöttar framtidens livsmedelssystem med 10 miljoner kronor.
annelie

GB:s glassnyheter: Klassiker med ny twist

GB:s säsongsnyheter innehåller bl a nya varianter av Magnum och Daimstrut samt en återlansering av klassikern Cornetto.
GB_Daim_Strawberry_825ml_v1

Norrmejerier lanserar produkter i hela Sverige

Norrmejerier gör flera av sina produkter tillgängliga i hela Sverige, till en början blir det ett utvalt sortiment av fil, yoghurt och ost.
NM_Rikslansering_2-serie_mockup

Lithells lanserar ätfärdig Kycklingfärs med linser

Lithells ätfärdiga Kycklingfärs med linser består av 50 procent kycklingfärs och 25 procent gröna linser.
Lithells_OOH_T1_04_57322_5050Färsbiffar_m_Rotsaksrattatouille_PrivatSektor