Coop släpper sås som passar Till Allt

PUBLICERAD: 13 mars 2023
UPPDATERAD: 16 mars
Foto: Coop Sverige

Coop lanserar fyra kalla såser på flaska samt två varianter av majonnäs i burk i Coops butiker.

”Vi har tagit fram ett flertal nya smaker som passar till fastfood-inspirerad mat som är väldigt på tapeten. Men såserna passar även till annan mat – ja, ”Till Allt” som vi döpt en av nyheterna till, berättar Minna Björklund, tf chef Egna Varumärken (EVM) på Coop Sverige.

Kebabsås Vitlök: Krämig och balanserad smak av vitlök.

Kebabsås Mild: En mild yoghurtbaserad sås med örtiga toner.

Kebabsås Het: Krämig och med tydlig hetta av chili.

Till Allt sås: En smakrik sås som passar till ”precis allt”. Ha den till kebaben eller tonfisksalladen.

Tryffel majo: Fyllig och krämig majonnäs på burk med tydlig tryffelsmak.

Chipotle majo: Lite het och rökig majonnäs på burk smaksatt med chipotle.

Utöver såserna släpper även Coop ytterligare cirka 30 nyheter inom EVM-sortimentet.

Läs vidare

Zeta laddar upp med glutenfritt

Zeta lanserar ett nytt sortiment av glutenfria produkter – pinsa- och pizzabottnar, pasta och italienska brödklassiker.
ZetaGlutenfri_mynewsdesk

Lekfullt och nostalgiskt – glassnyheter från SIA Glass

Lekfullhet, nostalgi och hantverk står i fokus när SIA Glass presenterar årets glassnyheter.
Pippi-Krumelur

Färdigblandad premiumrom och cola i burk

Planteray Rum lanserar sin första färdigblandade cocktail: Planteray Rum & Cola.
Planteray_2_grund

Granarolo tar pizzamozzarella till Sverige

Granarolo utökar sitt sortiment med en pizzamozzarella i tre varianter: hel bit, riven och kuber.
Unknown-1

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden