Nya chokladsmaker från Tony’s Chocolonely

PUBLICERAD: 1 mars 2023
UPPDATERAD: 2 mars

Chokladföretaget Tony’s Chocolonely och glassföretaget Ben & Jerry’s fortsätter sitt samarbete med Tony’s Chocolonelys nya limited edition-chokladkakor inspirerade av Ben & Jerry’s klassiska smaker.

Den mörka chokladkakan Chocolate Fudge Brownie är en kombination av Tony’s Chocolonelys mörka mjölkchoklad och browniebitar.

Den vita Strawberry Cheesecake består av Tony’s Chocolonelys vita cheesecake-liknande choklad som kombineras med jordgubbar och smuliga kex.

De nya chokladkakorna ingår i serien Chocolate Love A-fair, som firar att Ben & Jerry’s har anslutit sig till initiativet Tony’s Open Chain. Samarbetet mellan de två företagen startade i somras, när Ben & Jerry’s anslöt sig till Tony’s Chocolonelys uppdrag att få slut på det moderna slaveri och barnarbete som fortfarande existerar i chokladindustrin i Ghana och Elfenbenskusten genom att åta sig att köpa kakao från Tony’s Open Chain.

Tony’s Chocolonelys nya choklad kompletterar Ben & Jerry’s nya glassmak Chocolaty Love A-Fair som är inspirerad av Tony’s bästsäljande chokladkakor med mjölkchoklad, havssalt och karamell.

Tony’s Open Chains 5 principer:
• Övergå till helt spårbara kakaobönor
• Betala en extra premie för att möjliggöra en skälig försörjningsinkomst för kakaobönder.
• Främja starka kooperativ för att professionalisera och göra kakaodlingens arbete säkert och hållbart.
• Engagera sig i långsiktiga åtaganden som ger bönderna inkomsttrygghet och möjlighet att investera i sina företag.
• Coacha bönder till att förbättra sin produktivitet och kakaokvalitet samt förbättra sin jordbrukskunskap.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2