Vårens nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment

PUBLICERAD: 23 februari 2023
UPPDATERAD: 2 mars

Starbucks lanserar två nyheter i sitt sortiment av kylda kaffedrycker.

Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en smak av kaffe och mörk choklad, med en hint av havssalt.

Frappuccino Salted Caramel Brownie innehåller en blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av kola- och chokladbrownie.

”Våra två nyheter är perfekta att boosta dagen med, oavsett om man är hemma, på kontoret eller på språng. De är smakrika och piggar upp vilket tillfälle som helst, perfekt när du vill unna dig något extra gott. De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostat arabicakaffe som är 100 procent rättvisemärkt”, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.

Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.

Läs vidare

Zeta laddar upp med glutenfritt

Zeta lanserar ett nytt sortiment av glutenfria produkter – pinsa- och pizzabottnar, pasta och italienska brödklassiker.
ZetaGlutenfri_mynewsdesk

Lekfullt och nostalgiskt – glassnyheter från SIA Glass

Lekfullhet, nostalgi och hantverk står i fokus när SIA Glass presenterar årets glassnyheter.
Pippi-Krumelur

Färdigblandad premiumrom och cola i burk

Planteray Rum lanserar sin första färdigblandade cocktail: Planteray Rum & Cola.
Planteray_2_grund

Granarolo tar pizzamozzarella till Sverige

Granarolo utökar sitt sortiment med en pizzamozzarella i tre varianter: hel bit, riven och kuber.
Unknown-1

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden