Fyra konfektyrnyheter från Fazer

PUBLICERAD: 17 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


Fazer släpper ett flertal konfektyrnyheter.

Karl Fazer Russin & Mandel med krispiga puffar är en ny smak i familjen Karl Fazer, där mjölkchoklad och knaprig mandel kombineras med söta russin och krispiga vetepuffar.

Geisha taste of Peanut är en chokladkaka på tillfälligt besök. Under len mjölkchoklad döljer sig en krispig fyllning av hasselnötsnougat med smak av jordnöt.

Nu kommer Dumle Fudge i en egen påse som kan köpas året runt. Dumle Fudge är en mjuk fudge med smak av Dumle, täckt med len mjölkchoklad.

Moomin kex kommer nu som chokladkex. Moomin chokladkex är små kex i olika Mumin-figurer med ett chokladöverdrag på ena sidan.

Läs vidare

Kronfågel lanserar krispiga Chicken Nuggets Spicy

Kronfågels ätklara nyhet Chicken Nuggets Spicy kombinerar krispig tempura med smaker från chili, peppar och persilja.
kronfågel

Ökat intresse för meze – nya lanseringar från Salakis

Skånemejeriers varumärke Salakis lanserar Labneh och Ayran för att möta den ökande efterfrågan på meze.
Salakis

Skånemejeriers julklassiker är tillbaka

Skånemejerier presenterar årets julprodukter med smak av pepparkaka och kardemumma: Bravo Vinter, Pepparkaksfil och Vaniljyoghurt Pepparkaka.
Unknown

Skogaholm lanserar Julruta med smak av pepparkaka

Skogaholm Julruta är ett mjukt portionsbröd på tillfälligt besök med en pepparkakssmak som ska ge extra mycket julkänsla.
julruta

Senaste nytt

Livsmedelskonsumtionen: Mindre mjölk och mer kyckling

Svenskarnas mjölkkonsumtion har mer än halverats sedan 1980. Samtidigt har konsumtionen av fjäderfäkött mer än fyrdubblats
julrecept 3

Fler svenskar vill äta nyttigt på restaurang

Fler svenskar efterfrågar nyttigare restaurangmat men att få är beredda att betala för merkostnaden. Det visar rapporten FOOD-Barometer.
iStock-875478012

Husmanskosten får sin egen dag

Den 26 februari har utsetts till Husmanskostens dag. Initiativtagare är Pontus Frithiof, tillsammans med White Guide och Gastronomiska Akademin
husmans

Svenskarnas intresse för bakning ökar

94 procent av svenskarna bakar minst en gång per år och 67 procent varje månad. Det visar Dr. Oetkers senaste Bakrapport.
dr oetker