Middagsfrid växlar upp för att möta nya kunder

PUBLICERAD: 28 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Axfoods matkassebolag Middagsfrid växlar upp med en ny sajt och e-handelsplattform, ny leveranslösning för hemleveranser över en stor del av landet och flexibla måltidslösningar med större fokus på hälsa, inspiration och enkelhet.

När Middagsfrid grundades 2007 var bolaget först i världen med att erbjuda färdigplanerade matkassar med recept levererade direkt hem till dörren. Middagsfrid har varit en del av Axfood sedan 2017 och drivs fortfarande med samma affärsidé, men det senaste året har en stor förändringsresa pågått.

”När vi nu lanserar nästa version av Middagsfrid har vi inte bara stärkt upp vår tekniska plattform och våra leveranser, utan också lyssnat till vad våra kunder vill se hos en modern matkasseleverantör. Vi bygger vidare på Middagsfrids själ – med fokus på goda recept och riktigt bra mat, men utvecklar erbjudandet med mer variation, ökad enkelhet, och erbjuder nu hälsosamma och flexibla matkassar över större delen av landet”, säger Malin Wiklander, VD för Middagsfrid.

Utöver den nya e-handelsplattformen, de flexibla matkassarna och de förbättrade flödena har en ny grafisk profil tagits fram. Middagsfrid har även startat ett eget lager i Årsta, inlett ett leveranssamarbete med Gordon Delivery, som innebär att man numera når kunder i större delen av landet, samt insourcat kundtjänsten för att komma kunderna närmre.

”Sammantaget är det ett helt nytt erbjudande som våra kunder möts av, där basen i riktigt bra och hälsosam mat fortfarande står i centrum och alla kan känna igen sig i. Med enklare, mer inspirerande och lättlagade recept, förpackningar i anpassade storlekar och en enkelhet att välja både vilka rätter du vill ha och kombinera samt hur många dagar du vill ha dem tror och hoppas vi att våra trogna kunder ska uppskatta de stora förbättringarna, samtidigt som vi lockar många nya kunder”, säger Malin Wiklander.

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Livsmedelskonsumtionen: Mindre mjölk och mer kyckling

Svenskarnas mjölkkonsumtion har mer än halverats sedan 1980. Samtidigt har konsumtionen av fjäderfäkött mer än fyrdubblats
julrecept 3

Fler svenskar vill äta nyttigt på restaurang

Fler svenskar efterfrågar nyttigare restaurangmat men att få är beredda att betala för merkostnaden. Det visar rapporten FOOD-Barometer.
iStock-875478012

Husmanskosten får sin egen dag

Den 26 februari har utsetts till Husmanskostens dag. Initiativtagare är Pontus Frithiof, tillsammans med White Guide och Gastronomiska Akademin
husmans

Svenskarnas intresse för bakning ökar

94 procent av svenskarna bakar minst en gång per år och 67 procent varje månad. Det visar Dr. Oetkers senaste Bakrapport.
dr oetker